Min mamma är alkolist, vad kan jag göra?
Hej!
Jag har problem med min mamma som dricker alldeles för mycket.
Det startade för ett par år sedan, men nu har det bara blivit värre och värre med tiden... Hon bor ensam i en jätte liten etta, har inget jobb utan arbetstränar. Där har hon nu träffat en karl som är alkoholist. Det har mamma sagt själv (Jag har aldrig träffat honom)
Mamma lever på socialen och får maximalt lite pengar i månaden. Jag har hjälpt henne en tid med räkningar som hon inte kan betala. ca 2000 kr i mån.
Jag brukar bjuda hem henne till mig och min sambo i mellan då hon är väldigt ensam.då lagat vi god mat och umgås som vanligt, skrattar och har kul. Då kan hon vara utan alkohol under flera dagar. Men så fort hon kommer hem så börjar det igen.
Dagen innan jul hämtade vi henne för vi skulle laga mat ihop och umgås. Jag möttes av en mor full med abstinens bara skakade och pratade jätte otydligt. Då blev jag ruskigt rädd. i somras fick hon ett EP-anfall. Jag visste nästan att de skulle bli samma sak igen men de utlöstes aldrig något.
Nu har hon druckit över en veckan på raken. Hon verkar inte ens vilja ha någon större kontakt med mig och min bror, Då hon aldrig hör av sig utan det är mest jag som ringde bara för att kolla av läget.
Men jag börjar ledsna rejält. Inget hjälper!
Nu börjar jag även må så dåligt att det går ut över mig och min sambo. Jag är ledsen och arg jämt. Fast han är världens snällaste.
Vad ska jag göra? Tips och råd mottages gärna!