Två blöjbarn.
Hej.
Väntar mitt å sambons andra gemensamma barn. Bf i april. Förhoppningsvis är vår tvååring blöjfri då. Men om han inte är det, hur är det att ha två blöjbarn?
Hur hanterar ni det? Råd och tips till tusen. :) Tack!
Hej.
Väntar mitt å sambons andra gemensamma barn. Bf i april. Förhoppningsvis är vår tvååring blöjfri då. Men om han inte är det, hur är det att ha två blöjbarn?
Hur hanterar ni det? Råd och tips till tusen. :) Tack!
Att få barn tätt är tufft, men jag tyckte inte att två blöjbarn var det som var jobbigt. Man vänjer sig snabbt.
Vi har två blöjbarn, just att de använder blöjor var inte särskilt jobbigt. Storebror var drygt 1,5 år när lillebror kom och han behövde ju inte bytas mitt i nätterna eller två sek efter förra blöjbytet så som det kan vara med nyfödda. Däremot att ha en bebis som är vaken hela nätterna medan den stora sover gott var jobbigt eftersom den stora vaknade pigg och redo för stoj vid 6-7tiden på morgonen. När man bara har en liten så kan man ju ta tupplurer på dagen med barnet.
Haha att få barn tätt är jobbigt OAVSETT om båda har blöjor eller inte. Att byta blöja går på rutin. Tycker inte det är jobbigt alls faktiskt.