• jaksu

kan man snabba på hjälpen?

Hej. Har fått konstaterat PCO i början av dec, har försökt skaffa barn i ca 10 mån utan framsteg. Ska få hjälp i vår med medicin(pergotime). Har nu fått teda på efter min farmor avlidit i december att hon hade samma problem som jag.

Då är min fråga, kan jag få hjälp snabbare då (ganska omedelbart) eller måste jag vänta till våren? Har inte ringt min gynekolog än, tänkte om några av er har erfarenhet av detta.

• Svar på tråden kan man snabba på hjälpen?
  • Jag är bara jag

Har de sagt våren är det det som gäller om du inte kan tjata dig till tidigare hjälp. Under året är ändå onormalt tidigt att få hjälp och du har redan diagnos så du är tidigt ute ändå. PCO och infertilitet går inte i arv och hjälp får man inte utifrån släktingars erfarenhet. PCO är bästa diagnosen så det kommer säkert gå bra!  Glad

• Ingrediensen

Jag är rätt säker på att min gynekolog gett Prego efter 10 månaders försök och konstaterad pco. Du säger att du inte pratat med din gyn ännu, så ring dit imorgon och säg att du misstänker att du behöver Pergo. Endast skriva ett recept gör de ju som ingenting, du behöver ju knappast nån ytterligare utredning i nuläget.

Lycka till!

• BusigaSyrran

har ni barn sen innan?

vi har ett barn o vi har kört oskyddat i 2,5 år varav i 6månader har vi aktivt kört med ägglossningstickor men vi får ändå inget plus o jag e så osäker på om de verkligen kommer försöka hjälpa oss att bli gravida på egenhand utan någon slags insiminering.

vi kanske kan skicka lite meddelanden om du vill prata för jag känner mig helt förkorssad över att vi inte har fått ett + änRynkar på näsan

Svar på tråden kan man snabba på hjälpen?