• Mon bébé 81

    Ergobaby - axelremmarna åker ner

    Jag har köpt en Ergobaby 360. Provade i butik med docka och den satt bra!

    Men nu när jag har den hemma fungerar det inte så bra. Axelremmarna ramlar ner från axlarna hela tiden. Hur jag än ändrar inställningarna så är det samma problem. Någon som haft samma problem och hittat en lösning?

    Kan tillägga att mitt barn är snart sex veckor, och jag använder selen m spädbarnsinlägg. Selen sitter jättebra i övrigt och är skön - tycker både jag och bebis.

  • Svar på tråden Ergobaby - axelremmarna åker ner
  • Mon bébé 81
    Pingumamma skrev 2015-01-03 16:53:22 följande:

    Har du knäppt ihop axelremmarna med spännet på axelremmarna i ryggen?


    Jadå :).
  • Sous

    Det kan vara så att du helt enkelt måste ha en annan modell, jag kunde ex inte ha Manducca, den var för stor på mig som är smalaxlad. Pognae satt bättre. Det är annorlunda med docka än när det kommer riktig tyngd i selen.

  • Mon bébé 81
    Sous skrev 2015-01-03 17:11:25 följande:

    Det kan vara så att du helt enkelt måste ha en annan modell, jag kunde ex inte ha Manducca, den var för stor på mig som är smalaxlad. Pognae satt bättre. Det är annorlunda med docka än när det kommer riktig tyngd i selen.


    Funderade också lite på om det beror på att jag är smalaxlad. Men min man som är bredaxlad har samma problem med selen. 
  • I969

    Jag antar att du sett att det går att höja och sänka spännet på axelremmarna?

  • Fantasilös

    Jag har också det problemet. Slutade använda den pga det. Provade att ändra remmar, dra åt tills jag knappt kunde andas och allt men inget funkade:(

  • Mon bébé 81
    1969: det har jag inte tänkt på faktiskt. Ska prova det, tack!

    The Fugly: ska prova det, tack!

    Fantasilös: vad tråkigt. I dagsläget så känner jag att det går att använda den ändå, eftersom vikten inte ligger på axlarna i vilket fall som helst. Men det kanske blir jobbigt när barnet blir tyngre? Och det känns ju irriterande i vilket fall som helst när axelbanden inte sitter som de ska. 
  • Mon bébé 81

    Det löste sig när jag flyttade upp spännet där bak. Så skönt att selen inte var ett onödigt inköp! :)

  • The Fugly
    Mon bébé 81 skrev 2015-01-04 17:13:19 följande:

    Det löste sig när jag flyttade upp spännet där bak. Så skönt att selen inte var ett onödigt inköp! :)


    Vad bra!
Svar på tråden Ergobaby - axelremmarna åker ner