8 månaders stimulans??
Hur stimulerar man en 7-8 månaders bebis? Jag har börjat märka att jag är väldigt dålig på att leka med min dotter. Hon är just nu snart 8 månader och kan sitta upp själv och leka och ibland sitter hon i matstolen och leker. Men vi är sällan ute och går eller är med andra överhuvudtaget merrän sambon/pappan och är bara ute i affärer. Ligga på mage har hon aldrig gillat men har varit stark i nacke o rygg tidigt ändå men nu gillar hon fortfarande inte det o vänder inte sig från varken mage eller rygg och när hon ligger på mage så är det inte mycket hon kan lyfta sig själv, eller huvudet kan hon lyfta mycket men armarna hänger inte med så hon ligger platt... Detta har varit samma sen födsel, alltså att vi knappt är utomhus eller träffas så mycket folk. vI har inte heller några rutiner direkt. Hon hatar vatten att bada i också. . När vi är ute är det mest till affären o sen hem typ, eller till o från bilen o handla varje dag i olika affärer.
Inga påhopp nu tack! Men jag har börjat fundera om vi måste vara ute lite mer tex och börja med rutiner och kanske åtminstone försöka träffa mer folk/bebis kanske på öppna förskola eller kyrkan ?? Och leka mer med henne? (Klart att vi busar o leker med henne nån gång, speciellt busar. Men leka med leksaker med henne är vi dåliga på). Snälla hjälp mig med detta ?!hur gör ni??