16 dygn på ett år
Anser ni att man är en engagerad kärleksfull pappa när man det senaste året har sina barn sammanlagt 16 dygn, skjuter upp umgänget med en månad eller mer titt som tätt och sen spyr galla över mig när barnen känner sig svikna och inte vill åka till honom!!?
Barnen är 10 och 7,5 år gamla.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-01 19:00
Hur ska jag ställa mig till umgänget när barnen inte känner att det ger någonting för det lovas så mycket som sen inte hålls och de kan aldrig lita på att umgänget kommer att ske nästa gång när han säger?
Kan jag som är ensam vårdnadshavare förvägra honom umgänge när barnen säger att dom inte vill?
Jag har väldigt svårt att tro att han skulle dra det vidare, tror helt ärligt inte att han vet hur han skulle gå till väga.
Det här är en pappa som hotat med Familjerätten förut, han tror att dom kan bestämma saker där nämligen. :-P Dock så har det bara kommit hot under dessa 7 år så har svårt att tro att han skulle göra något nu efter så lång tid.
Umgänge är ju till för barnen och om dom inte vill så kommer han väl ingenu vart med att gå till Fr heller för det enda dom kan göra är väl att hänvisa till Tingsrätten och det är jag till 99,9% säker på att han inte kommer att göra.