• Vattenliljan

Tips på bra gravidbyxor?

Jag köpte två par av H&Ms gravidjeans när jag var gravid förra gången, men de satt aldrig särskilt bra och den här gången är de på tok för stora. Känner inte för att köpa H&M igen. Någon som har tips på bra gravidbyxor som sitter bra och inte åker ner hela tiden? Helst inte tokdyra heller... :)

• Svar på tråden Tips på bra gravidbyxor?
  • Kurona

Jag håller lite med om det du säger om HM, de är ändå ganska dyra för sin kvalité, förra gången jag var gravid så köpte jag ett par för 400, när jag var i vecka 32-35 så sprack dem, de var inte alls för små utan relativt stora. Jag hade då haft dem i cirka 13 veckor. Alltså inte ens tre månader, jag använde inte heller enbart dessa utan hade de någon dag i veckan och böt annars med leggins för att hinna tvätta. 

Nu har jag två par ifrån HM, de ena har blivit så stora att jag drunknar i dem, från att ha varit för små när jag provade, de har dessutom gått sönder vid resårbandet över magen, båda paren. 

De är sjukt dåliga för det priset man ändå får betala. Jag har ett par från Mamalicious och det är enorm skillnad, så mjuka och sköna och sitter perfekt fastän de är lite på den stora sidan, gick ner i början av graviditeten efter jag köpt byxorna så därför är de lite stora. 

Mamalicious har sjukt bra kläder, har även leggins och tröjor/klänningar därifrån och det är stor skillnad, de är kanske lite dyrare men har man tur så är det ofta rea. Speciellt nu i mellandagarna. 

• ELG

De byxor jag levde i va ett par baggy boyfriendsjeans från hm, så sköna! Muddar nere vid benen :)
    Annars va det treggings från boob som gällde. Snygga, tunna och väldigt bekväma!

• Annelie 76

Lindex har lite gravidkläder på sin hemsida (inget i butik, tyvärr). Bon prix har också mycket gravidkläder bl.a. byxor. På Ellos hemsida finns också gravidkläder. Det är de ställen jag kan komma på som är lite mindre dyra.

• kaeg

Har ett par äldre gravid-POP byxor från 2007 som jag älskar... mudd upptill som går omlott i linningen och som inte går upp över magen. Men hittar inga sådana nu - tar gärna emot tips!

Lindex och Kappahl har en hel del vanliga tunikor som fungerar över växande magar. Bättre pris en grav-kläder och snygga.

Trist nu när många affärer slutat med grav-läder och bara kör webbutiker.

Svar på tråden Tips på bra gravidbyxor?