• lillal8_79

Eget försök trots återföring

Det ser ut som att vi får försöka själva den här månaden för det ser ut som om Reproduktionscentrum inte gör frysåterföringar förrän den 12 januari. Givetvis kommer jag missa precis för jag väntar ägglossning i helgen. Vad händer om man försöker själva och det sen blir en återföring i alla fall. Tänk om det tar sig på eget försök, kan det då skadads vid en återföring?

• Svar på tråden Eget försök trots återföring
  • Jag är bara jag

FETgörs 2-5 dar efter äl så har du äl i helgen hinns inget försök med denna månad. Men hur eller hur så kan man rent teoretiskt bli både spontant gravid och IVF-gravid,vet en som fick tvillingar på det viset.

• lillal8_79

Inget utslag på stickan idag, dag 10. Jag brukar få på dag 12. Får jag på dag 13 blir det helgkrock. Får jag mot förmodan utslag på tisdag, dag 14 så blir det både återföring och eget försök.

• lillal8_79

Jag är bara jag: Ja jag bara undrar, hon som du kände som fick tvillingar, gjorde hon eget försök och återföring för att maxa sina chanser eller bara råka det bli så? Det verkar vara värre att riskera att det blir tvillingar än att förbli barnlös!?

• Jag är bara jag
    lillal8_79 skrev 2015-01-02 11:09:03 följande:
    Jag är bara jag: Ja jag bara undrar, hon som du kände som fick tvillingar, gjorde hon eget försök och återföring för att maxa sina chanser eller bara råka det bli så? Det verkar vara värre att riskera att det blir tvillingar än att förbli barnlös!?
    Hon gjorde vanlig IVF,fick spontan äl med nåt ägg,hade samlag,blev gravid nån dag före ET och sen via ET också= tvåäggstvillingar. Chansen är en på miljonen kanske! Man har ju svårt bli gravid så att både bli spontant gravid och via ET/FET måste anses som väldigt låg chans. Men embryot/embryona kan ju dö vid upptining så gå miste om en chans spontant skulle jag aldrig göra! "Riskera" tvillingar,så skulle aldrig jag uttrycka mig,vi sätter in två embryon varje gång.
  • lillal8_79

Jaha, känns som jag missat information. Men då maxar jag mina chanser varje gång nu då ; ) Vi "råkade" ha sex lite nära 1:a återföring å då lät det på sjukhusfolket som att "herreguuud hur vågar ni". Det är väl det som satt sig i bakhuvudet. Ja chanserna borde vara väldigt låga att bli gravid på bägge sätten samtidigt.

Svar på tråden Eget försök trots återföring