FD Granne som trakasserar oss
Jag och min man har tillsammans en snart 14 årig son. Vi har sen tidigare en granne som vi flyttade ifrån. PGA trakasserier men detta har fortsatt. Vet inte varför.
Dessa utspelar sig som att grannen knackar på fönstret med otäcka masker och liknande. T.ex en liknande som i filmerna Sinister eller Saw. Igår gick droppen. Min son var ensam hemma i någon timme. Grannen ringer på telefonen och förvränger rösten och hotar med vapen, krossa rutor och liknande, en minut senare knackar han på fönstret med en sådan mask. Sonen blir livrädd och enligt honom själv tar en kökskniv och låser in sig på toaletten och ringer 112. Polis kommer till platsen och vi kommer också hem då han ringt oss. Vi tar då in på hotell den natten.
Ska vi behöva ha det såhär? Detta har börjat hända sen en månad tillbaka. Har polisanmält för olaga hot, trakasserier. Notera att det har hänt även när vi har varit hemma. Polisen bryr sig inte heller :( Kan bevisa att det är granne då vi dels har spårat telefonnummer samt sett honom då vi installerat övervakningskameror sen tidigare.