• Malin9104

V40 tecken

Hej!

Ville höra om det är någon Annan som känner igen sig i mig.

Har inte direkt känt sammandragningar innan i graviditeten men tryck neråt sista veckan ( hon har varit fixerad i 5 veckor) men igår var vi inne på förlossningen för en kontroll och jag var enligt läkaren öppen 2 cm och väldigt lite av tappen kvar.

Hon tvivlade på om det skulle ta så långt som till januari innan bebisen kommer.

Efter vi hade varit där kom det lite blodigt slem på pappret, vet ej om detta kan bero på att hon var därnere o pillade?

Idag he jag haft en hel del sammandragningar och mensvärk och tryck neråt.

Lite ont när sammandragningarna kommer men inte så som jag tänkt värkar ska kännas..

Nu undrar jag om ni känner igen er? Om ni tror det är långt kvar? Funderar på att be BM göra en hinnsvepning imorgon när jag ska dit? =)

Är i vecka 40+0

• Svar på tråden V40 tecken
  • Malin9104

Sedan kunde hon känna bebisen huvud, betyder det att slemproppem har gått då? :)

• Anna198407

Befinner mig också i vecka 41, på onsdag går jag in i vecka 42 . Jag har inga värkar alls , känner bara trycket neråt när jag är uppe och rör på mig. Har inga direkt sammandragningar heller :/ . Såhär har jag kännt i minst 2 veckor nu. Jag har fått bokad tid för igångsättning på måndag om han inte kommit ut innan . För min del så känns det som att det bara kommet att starta sådär huxflux som en "surprice" utan någon direkt förvarning .

Har läst att man ofta får illamående när det börjar närma sig .

Lycka till

• Anna198407

Befinner mig också i vecka 41, på onsdag går jag in i vecka 42 . Jag har inga värkar alls , känner bara trycket neråt när jag är uppe och rör på mig. Har inga direkt sammandragningar heller :/ . Såhär har jag kännt i minst 2 veckor nu. Jag har fått bokad tid för igångsättning på måndag om han inte kommit ut innan . För min del så känns det som att det bara kommet att starta sådär huxflux som en "surprice" utan någon direkt förvarning .

Har läst att man ofta får illamående när det börjar närma sig .

Lycka till

• Donum

Min senaste förlossning började med "mensvärk" och helt överkomliga sammandragningar (som visade sig vara värkar). Slemproppen är rätt mycket (i alla fall min) så fick du bara lite så skulle jag säga att det berodde på "pillandet". Slemproppen behöver heller inte gå förrän du kommit ganska långt in i förlossningsarbetet.

Jag skulle inte bett om en hinnsvepning utan låta bebisen ta den tid som den vill ha. Förlossningen kommer nog snart igång. Det kan gå fort också. Jag var inte öppen mer än 2 cm när jag kom in (har en bit att köra så vi åkte rätt tidigt). Sedan gick jag från knappt 5 cm till helt öppen och bebisen ute på 18 minuter. Förvisso tredje barnet, men när väl öppningsarbetet har satt igång kan det gå fortare än de där 1 cm i timmen som en del räknar med.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • ChiliFrö

Jag kände som dig med dottern. Skrev en tråd om det för typ 2 år sedan precis hur jag mådde. Men känner igen de du skriver. Sista dygnen innan förlossningen så började jag bli rastlös, fick ingen ro eller lugn och hungrig. Inte toa nödig som många sagt eller förvärkar. Dock en del värk över ryggen. Helt plötsligt kom bara en värk vid 7 tiden på morgon sen va de igång och hon va ute på några timmar utan komplikationer!

Svar på tråden V40 tecken