Ledsen, råd kring motsträvig pappa=(

Hur hade ni gjort?????
Men det har inte blivit bra alls

När jag läser ditt inlägg ser jag min dotters pappa framför mig.
Han höll oxå på så innan, jag frågade vem som skulle köpa vad o fick efter långt om länge svar att dem köper sitt o vi vårt.
Hon skulle minsann ha ett papparegnställ o ett mammaregnställ på dagis. 2 vinterjackor o 2 kängor. 2 stövlar. Så skulle hon själv växla kläder o skor beroende på hos vem av oss hon var på.
Förr hade hon även pappaörhänge som han tog av när hon åkte till mig. Så skulle jag sätta på henne mammaörhängena när hon kom till mig. Kompisars kalasinbjudningar som skickades hem till mig fick hon inte gå på om det var pappaveckan. Han menade på att föräldrarna ska hålla reda på hos vem hon är hos när kalaset är o skicka kortet rätt annars kör han inte henne dit.
Tosigt! Har inget annat råd att ge dig än att härda ut. Sådana personer kan man inte förändra. Dem måste själva komma till insikt om galenskapen o vilja förändras.
Man kan inte vara lycklig om man håller på så. Barnet som hamnar i kläm.
Över 100 har läst men inget svar alls =( Vill bara veta hur ni som läst detta tänker? Hade ni varit upprörda i liknande situation och kännt som jag? =(
Jag har svarat ;)
Har ni varit på samarbetssamtal på fam rätten?
Har ni varit på samarbetssamtal på fam rätten?
Fam rätten kan inte bestämma ngt utan hjälper bara er att komma fram till en lösning. Efter mkt om o men gick han med på att gå dig, OM vi gick på enskilda samtal. Löjlig!! Bara att skaka på huvudet.
Trotsig o tramsig.
Du skulle tagit upp det här med din advokat nu under tvisten. Vi var oxå i en tvist som löste sig. Min advokat tog upp med domaren att han inte lät oss ta med min dotter på en charterresa. Domaren förklarade för honom att det är en förmån för barn att få resa och att han inte har rätt att hindra oss till det. Fegisen sitter då o nekar till att han förbjudit mig o säger att självklart ska hon få följa med.
Du kanske får ta kontakt med din domare o få råd. Det finns ngt som heter konflikt och försoning som fam rätten har. Din advokat kan berätta mer
Så länge ni har varannan v delas barnbidraget på hälften. Inget fk har rätt o ändra på
Fam rätten kan inte bestämma ngt utan hjälper bara er att komma fram till en lösning. Efter mkt om o men gick han med på att gå dig, OM vi gick på enskilda samtal. Löjlig!! Bara att skaka på huvudet.
Trotsig o tramsig.
Du skulle tagit upp det här med din advokat nu under tvisten. Vi var oxå i en tvist som löste sig. Min advokat tog upp med domaren att han inte lät oss ta med min dotter på en charterresa. Domaren förklarade för honom att det är en förmån för barn att få resa och att han inte har rätt att hindra oss till det. Fegisen sitter då o nekar till att han förbjudit mig o säger att självklart ska hon få följa med.
Du kanske får ta kontakt med din domare o få råd. Det finns ngt som heter konflikt och försoning som fam rätten har. Din advokat kan berätta mer
Menar att du kan ta kontakt med din advokat som kan tipsa dig. Advokaten kanske kan hjälpa till att få honom till fam rätt? Varför var ni i tvist?
Menar att du kan ta kontakt med din advokat som kan tipsa dig. Advokaten kanske kan hjälpa till att få honom till fam rätt? Varför var ni i tvist?