• Pco_1_2

Barn 2015

3 kuren pergotime+ovitrelle utan något plus.
    Har testat mig 10 dagar efter sprutan och fått svaga plus sista gångerna, har sedan dagen efter börjat störtblöda, i 9 dagar(!) och innan mensen "ska" komma.
    Galet tröttsamt.

Den 2/1 ska jag ringa min gyn för vidare diskussion om hur man ska gå till väga, kanske ska prova dubbelkur pergo.

Berätta gärna om er själva!

• Svar på tråden Barn 2015
  • Gweny

Jag har också PCO och även hypothyreos.  Har precis avslutat min 4e pergokur nu. Har fått äl på dem tidigare, men inte blivit något ändå.

Vi står i kö nu för IVF till våren, men hoppas vi kan lyckas själva innan dess. Har flera kurer utskrivna, ifall jag vill ta.

Hur länge har ni försökt?

• Pco_1_2

Vad innebär hypoterios?

Låter tufft.

Vi har en son sen aug-13 med pergo+ovitrelle (första försöket)

Denna gång har vi försökt ett år ungefär...

• Gweny

underfunktion av sköldkörteln, ofta orsak att många har problem att få barn eller som blir mf. så äter medicin för det nu.

Vi har snart försökt i 2 år, väldigt tärande, månad efter månad.

• Pco_1_2

Ok! Tror att jag tagit ett blodprov för just sköldkörteln när vi började vår resa 2012.

Kanske ska se om jag får ta ett nytt.

Vad gör ni mer för att öka chanserna?

Här är det ständig kamp med vikten framförallt, men funderar på att testa någon naturmedicin som vissa säger hjälper?! Typ munkpeppar, bidrottninggele, rosenrot mm, finns det annat, bisolvon?

• Gweny

Jo jag kämpar med vikten också, gått upp massa, just med sköldkörtelproblemen och så sockersuget från PCO, gör det lite extra jobbigt.
    Fast nu måste jag verkligen, för dem har BMI-gräns för IVF.

Jag har inte testat så mycket annat, bara tagit multivitamin och provat bisolvon, men gav inget. Dock har jag läst att LCHF-kost hjälpt många, då kolhydrater/socker kan blocka att man får riktig äl osv. Sen att man går ner i vikt påverkar ju såklart med. Jag har försökt,men min disciplin är inte den bästa.

• Pco_1_2

Okej! Jag tänker framförallt satsa på vikten 2015, samt testa munkpeppar! Ska beställa redan nu!!:)

• Elin87

Jag och min sambo har försökt få barn sedan 2010. Påbörjade utredning i höstas och fick svaren på testerna att jag har PCO. Så fick nu börja med Provera på Juldagen och har nu fått min mens från den och då fått en tid för spolning den 21a för att sedan kunna börja behandling sa de. ÄNTLIGEN!

Så nu hoppas vi på ett plus under 2015!

Svar på tråden Barn 2015