• hhhhaa

Svårt att äta. Tips? Någon med samma problem?

Vill bara börja med att säga att jag vet att det här inte är hälsosamt, jag vet att det inte är bra för mig. Jag vill inte gå ner i vikt, jag vill stå kvar på det jag väger nu som räknas som normalviktig.

Ibland har jag ganska svårt för att äta. Det har hänt en del gånger att jag gått 2 - 2,5 dagar där jag kanske ätit en banan om jag lyckats få ner något. Jag har valt den lätta utvägen för att jag inte orkat något annat. 
    Nu har jag en sådan period igen då jag verkligen måste kämpa för att få i mig något, men jag försöker att äta middag varannan dag nu, en normalstor portion. Så att jag inte ska få för länge utan att få något i mig.
    Det jag undrar är om det är möjligt för mig att stå kvar på samma vikt när jag äter middag varannan dag, eller kommer jag att gå ner i vikt? Har ni några tips på något som är lätt att äta? 

Ni andra som har samma problem, vad gör ni? 
  • Svar på tråden Svårt att äta. Tips? Någon med samma problem?
  • Anonym (A)

När jag hade svårt för att äta pga depression mixade jag en banan med mjölk och lite kakao. Det är hyfsat näringsriktigt och riktigt gott => lättkonsumerat.

• hhhhaa
    Anonym (A) skrev 2014-12-29 16:19:26 följande:

När jag hade svårt för att äta pga depression mixade jag en banan med mjölk och lite kakao. Det är hyfsat näringsriktigt och riktigt gott => lättkonsumerat.

Tack så mycket! Ska prova det Glad
Svar på tråden Svårt att äta. Tips? Någon med samma problem?