Olika regler/ separerade föräldrar
Jag och min sambo har sedan tidigare varsin nio årig pojk. Vi har vissa regler hos oss, så som att man inte spelat counter strike, GTA elle call IF duty, eftersom det är spel som inte alls är anpassade för deras ålder. Problemet är nu bara att deras andra föräldrar tycker det är helt ok att spela dessa spel, vilket de också gör när de är hos dem.
Vi har även givit dem varsin surfplatta och de har varsin "ärvd" iphone 4. Så det går verkligen ingen nöd på dem. Ena pojken tappade sin platta i backen. Vi har sagt att går de sönder pga att de inte var tillräckligt försiktiga får de själva betala lagning. Pengar har de en del av också. Nu tycker dock hans andra förälder att det ät fel att han ska betala vilket också sägs till pojken.
Jag blir bara så frustrerad! Pojkarna säger ofta att de vill till sina andra föräldrar för där får man spela det och det... Där får man minsann...
Det är så frustrerande att de andra föräldrarna inte ser att vi försöker ta ansvar för våra barn på bästa sätt. Utan istället signalerar dem något helt annat till barnen. Vi framstår som tråkiga och snåla. Vad vi än gör nu är det inte gott nog. Vad kan vi göra för att göra det bästa möjliga av situationen för barnen? Jag vill verkligen inte att våra barn ska spela dessa spel hos oss. Att prata med våra respektive ex när det gäller detta går inte, det har vi fått acceptera.
Vill gärna höra andras tankar.