• TreBlirFyra92

Bröstmjölk

Är i v.33 med andra barnet och har fortfarande inte märkt av några tecken på bröstmjölk, bör jag oroa mig? Va inte så med första då jag läckte bröstmjölk innan FL

• Svar på tråden Bröstmjölk
  • tomsfru

för mig var det tvärtom.... med dottern som nu är två år läckte jag inte en droppe o amningen gick finfint och nu har jag läckt sedan vecka 15 så både och är nog lika vanligt och säkerligen inget tecken på fungerande eller icke fungerande amning. tror inte det påverkar produktionen

• Nylny
    TreBlirFyra92 skrev 2014-12-28 20:36:00 följande:

Är i v.33 med andra barnet och har fortfarande inte märkt av några tecken på bröstmjölk, bör jag oroa mig? Va inte så med första då jag läckte bröstmjölk innan FL

Jag hade inte nån droppe till bröstmjölk under graviditeten, även när jag försökte klämma ut, ända in på slutet. Så fort hon föddes och började suga så kom det och amningen kom igång snabbt och enkelt utan bekymmer. Har inte så stora bröst, men mjölkmängden anpassar sig efter bebisens behov ju mer den äter. Jag var också lite orolig innan ifall min amning inte skulle funka just pga att jag aldrig såg nån droppe mjölk innan FL. Så det indikerar absolut inte att det blir sämre med amningen..!
    30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • Jeanetteemilia

Jag har fött 4 barn (gravid i v30 med 5e) och har aldrig läckt bröstmjölk, knappt ens när jag ammat. Har ammat varje barn mellan 7-15 månader och haft massor med mjölk... Det har inte ngt samband så oroa dig inte :)

Svar på tråden Bröstmjölk