• Anonym (Blandmissbrukaren)

tjack smack klapp eller kyss

Idag är det söndag och jag har gått på tjack i en vecka. Har oxå tagit LSD och rökt en massa hasch. Mår inte hett och måste bryta nu. Känner att det lätt skulle kunna dra iväg. Jag vill bara fortsätta nu :( På tisdag ska jag träffa en samtalsstödjare på connextions. Wish me luck.

• Svar på tråden tjack smack klapp eller kyss
  • Anonym (Varva ner)

Ta det nu lugnt då! Ät något, drick något och försök komma ner i varv (inget mer tjack!) och se till att få lite sömn. Du är säkert lite uttorkad och trött nu...

Har kunnat sova några timmar per natt denna vecka. Har försökt få i mig någon mat och druckit vätskeersättning. Känner mig inte påtänd fast jag svettas som en gris.

Ville inte slänga det sista så jag drog i mig det oxå såklart plus en ritalina. Fasiken vad jag känner mig sliten men samtidigt sugen på mer!

• Anonym (Varva ner)

Vad bra att du sovit lite men du behöver mer vila än så, försök lite till. Jag förstår att suget är starkt men nu måste du vara lite schysst mot dig själv, din kropp behöver återhämta sig ordentligt, låt den göra det!

Inatt kommer jag nog kunna sova. Nu är tjacket slut så det blir inget imorgon hur som helst. På onsdag ska jag träffa en samtalsstödjare för att komma på rätt köl igen. Vad ska man käka för att återställa kroppen efter en veckas röj?

• Anonym (Varva ner)

Vad bra:) Jag vet faktiskt inte riktigt, min magkänsla säger att du ska äta något ordentligt, inte skräpmat eller halvfabrikat.. Lyssna på kroppen, nåt speciellt den är sugen på? Kör på det isåfall så länge det inte är skräp eller halvfabrikat.. Vad bra att du har en tid på onsdag!

Idag har jag fått i mig ett ägg. Det måste ju vara bra, proteiner och grejer. Absolut för lite för en vuxen men va fan. Blir lite extra triggad av att gå ner i vikt dessutom. Har lite svårt med balans i livet. Allt eller inget liksom.

• Anonym (Varva ner)

Förstår vad du menar, jag har liknade perioder. Jo, ett ägg låter vettigt men som du skriver, kanske för lite ändå.

Balans ja, svåraste skiten att uppnå. Men jag läser att du inser själv att du är sån "allt eller inget" och för att bli annorlunda är ju vetskapen om hur man är a och o. Kommer bli bra för dig. Du vet väl också att du är för värdefull för att försvinna helt i sådana röj-veckor?

Jag har tagit itu med andra missbruk tidigare och trodde jag var "klar". Fattar ju nu att jag bara bytt missbruk igen.

• Anonym (Varva ner)

Så jävla typiskt :(

• Anonym (yes)

Låter som du har det trevligt.

Önskar jag hade samma kombo hemma

Tog två atarax innan läggdags och sov till halv elva idag. Toppenskönt.

• Anonym (Varva ner)
    Anonym (Blandmissbrukaren) skrev 2014-12-29 11:42:26 följande:

Tog två atarax innan läggdags och sov till halv elva idag. Toppenskönt.

Skitbra!

Inte på topp idag. Känner mig låg och förbannad. Blev tjafs med sambon innan läggdags och det känns ju värre än vad det egentligen är för att jag är mör i hjärna och själ just nu. Tack för ditt stöd "varva ner" :) Fortsätt gärna.

• Anonym (Varva ner)
    Anonym (Blandmissbrukaren) skrev 2014-12-29 13:33:53 följande:

Inte på topp idag. Känner mig låg och förbannad. Blev tjafs med sambon innan läggdags och det känns ju värre än vad det egentligen är för att jag är mör i hjärna och själ just nu. Tack för ditt stöd "varva ner" :) Fortsätt gärna.

Ah shit, det är helt bananas att hamna i bråk efter en röjig period, man är så jävla tunnhudad och faktiskt rätt loco. Sättet man resonerar och så, som att hjärnan är för trött för normala kopplingar, kan bli rätt galet. Såvida det inte är någon biggie och det är på sin plats så säg till sambon att du är lite halvbränd i huvudet just nu, att det kan varit därför ni började bråka, att du inte tänker helt rätt och riktigt så att säga. Idag, när du inte är på topp, se till att du är snäll mot dig själv. Passa dig för en negativ inre dialog, så fort du halkar in på tankar som inte gör varva dig nytta nu så tvinga iväg dem, ersätt med en tanke som är mer nyttig. Som är snäll. Det sista du behöver nu är att bråka på dig själv.

Just nu är vi så låga så vi orkar knappt prata med varandra. Rökat och tjacket är slut, kvar i skåpet ligger lite mdma men det är tydligen så jävla neråt så det skiter vi i nu. Jag skulle gärna ta lite uppåt nu för att komma igång igen. Men jag tar smällen och försöker utan.

Ok, nu har vi snackat lite och är överens om att nu räcker det. Inget mer. Varken droger eller alkohol. Jag får ångest av bara tanken men gör det för hans och barnens skull. Och min egen såklart. Men vill så gärna se honom nykter. Det kommer bli ett helvete ett tag framöver.

• Anonym (Varva ner)

Hur går det för er?

Det går. Har startat en till tråd som heter "min partner tycker inte jag behöver.... "

Där kan du läsa om mina äventyr :)

Svar på tråden tjack smack klapp eller kyss