• Anonym (mamman)

bli bonusfamilj? plus eller minus?

Hej

Vi har varit ihop ett tag och det bara växer för oss. Naturligtvis kommer tankarna på att få dela sina liv med varandra fullt ut.

Vi funkar bra ihop och barnen funkar bra ihop. Sedan har våra barn det jobbigt på var sitt håll hos dem andra föräldern. I mitt fall samarbetssvårigheter som varit svårt för barnen. Där har vi fått hjälp men den är ju frivillig...

Mina är 6 o 11. Hans är 7. Vi är båda 35+.

Jag vill för min egen del inte leva själv i alla år. Jag vill flytta ihop. Jag saknar också hus och hund. Sen har jag en galen längtan efter honom. Detta är so far ömsesidigt.

Sen kommer tveksamheterna... gör vi rätt? Att vänta på att barnen ska få stabila förhållanden till de andra föräldrarna känns allt mer lönlöst.

Jag funderar så mkt på vad som är rätt eller fel.

Jag tror att vi tillsammans kan ge dem trygghet. Han behandlar mina som vore de hans och vi är bägge familjemänniskor. Och även om det inte är gemensamma barn så behandlas alla likadant och får utrymme när vi är allihop tillsammans.

Nackdelar och fördelar???

Menar kontra att jag bor själv m barnen i iaf 12 år till.

Som sagt era tankar. Hur beslutar man och vad väger man in?

• Svar på tråden bli bonusfamilj? plus eller minus?
  • Anonym (Cilla)

Mitt tips är att vara helt överens om ekonomin och barnuppfostran innan ni flyttar ihop. Samt prata ihop er om hur ni ska hantera utspel från barnens andra föräldrar.

Svar på tråden bli bonusfamilj? plus eller minus?