Hur ser din favoritregering ut efter nyvalet?
Min är en sosseregering med stöd av MP, V, FP & C. Andrahandsval en S och M-regering.
Min är en sosseregering med stöd av MP, V, FP & C. Andrahandsval en S och M-regering.
Jag är säker på att S och SD kan tillsammans bilda en majoritetsregering efter nästa val om både partierna skulle vilja. Men det är inte så troligt att det blir så. Stefan Löfven föredrar sandlådan istället.
Jag hoppas direktdemokraterna får 100% så resten av ögontjänarna/kappvändarna/rövslickarna åker ur riksdagen.
Det finns flera attraktiva till acceptabla kombinationer, men ingen som inkluderar SD.
Jag är säker på att S och SD kan tillsammans bilda en majoritetsregering efter nästa val om både partierna skulle vilja. Men det är inte så troligt att det blir så. Stefan Löfven föredrar sandlådan istället.
Det finns flera attraktiva till acceptabla kombinationer, men ingen som inkluderar SD.
Absolut bäst vore en regering bestående av KD och M.
Min favoritregering består främst av mig.
Jag måste säga att jag känner att det inte spelar nån roll. Känns nästan som att jag inte ens behöver veta vad statsministern heter. Vad påverkar det mig? Jag kör mitt race som jag alltid gjort.
S + M, då blir det lugnare i politiken och det gynnar både landet då vi får en stark regering, och demokratin genom att småpartierna kan bli en tydlig opposition.