• Sensitiveguy

Hur ser din favoritregering ut efter nyvalet?

Min är en sosseregering med stöd av MP, V, FP & C. Andrahandsval en S och M-regering.

• Svar på tråden Hur ser din favoritregering ut efter nyvalet?
  • Gert

Jag är säker på att S och SD kan tillsammans bilda en majoritetsregering efter nästa val om både partierna skulle vilja. Men det är inte så troligt att det blir så. Stefan Löfven föredrar sandlådan istället.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • StevenDiese

Jag hoppas direktdemokraterna får 100% så resten av ögontjänarna/kappvändarna/rövslickarna åker ur riksdagen.

• nihka

Det finns flera attraktiva till acceptabla kombinationer, men ingen som inkluderar SD.

• Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-26 21:38:09 följande:

Jag är säker på att S och SD kan tillsammans bilda en majoritetsregering efter nästa val om både partierna skulle vilja. Men det är inte så troligt att det blir så. Stefan Löfven föredrar sandlådan istället.

Då måste SD få 20% och S inte tappa någon. Om så inte sker, vilka fler partier önskar du ha med i regering eller stödjer regeringen?
  • Sensitiveguy
    nihka skrev 2014-12-26 21:51:30 följande:

Det finns flera attraktiva till acceptabla kombinationer, men ingen som inkluderar SD.

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-26 21:55:54 följande:
    Då måste SD få 20% och S inte tappa någon. Om så inte sker, vilka fler partier önskar du ha med i regering eller stödjer regeringen?
    En regering som exkluderar MP.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dr Nail

Jag måste säga att jag känner att det inte spelar nån roll. Känns nästan som att jag inte ens behöver veta vad statsministern heter. Vad påverkar det mig? Jag kör mitt race som jag alltid gjort.

• Tecum

S + M, då blir det lugnare i politiken och det gynnar både landet då vi får en stark regering, och demokratin genom att småpartierna kan bli en tydlig opposition.

Svar på tråden Hur ser din favoritregering ut efter nyvalet?