Inte redo sluta amma?
Hej.
Jag har en dotter som om några veckor är 6 månader gammal. Jag helammar henne än, men vi började med smakportioner för ca en månad sedan. Dock så har hon inget större intresse för det matiga och får inte riktigt till tekniken med tungan. Flaskan tar hon om verkligen måste och är jättehungrig!
Jag är just nu mammaledig fr mina vikariejobb. Men har press på mig att hitta heltidsjobb i början av det nya året. Mkt på grund av ekonomin. Sambon ska då vara hemma till i början av sommaren för att jag ens ska ha en chans att hitta och ta ett jobb.
Problemet är bara att jag inte alls känner mig redo att sluta amma... Och hur vet man när barnet är redo för det? Hon äter fortfarande minst varannan timmer på natten, ooch med hyfsat mellanrum på dagen.
Jag vill liksom inte tvinga henne till att sluta för tidigt. Och hur blir det när man slutar amma? Tyr sig bebisen mer till pappan då, och tycker att mammqn typ sviker? Haha, nojigt och ego-tänk. Jag vet! Men är extremt nojig för att sluta amma...
Borde jag vänta med att sluta amma(som jag tycker känns mer rätt!!), eller ta åt mig av pressen från omgivningen och sambon?