• Trucalling

Bebis som ammar jämt

Har en 4 veckors bebis som ammar heela tiden på natten och ibland hela tiden på dagen, hon vägrar sova hon vill bara amma amma. Hon ammar tills hon spyr massor och sen vill hon amma mer, sen skriker hon släpper bröstet o då skriker hon ännu mer, då tar hon bröstet igen, suget blir arg o släpper, ingenting hjälper, jag får aldrig sova, ligger jag ner o ammar henne o då hon äbtligen somnar så glider jag undan en bit o då vaknar hon igen, och så håller det på hela natten, sitter jag upp o ammar henne så kan hon somna då jag vaggar henne, men då blir jag sittandes vaken med henne i famnen hela natten, vad ska man göra??

• Svar på tråden Bebis som ammar jämt
  • rutigarut

Känner igen mig så väl, Mina barn har också velat tutta dygnet runt, introducerade napp och då blev det bättre. Tog dock ett tag för den minsta att acceptera napp.

Sele eller bärsjal kan rekommenderas. Oftast så vill dom bara vara nära mamma eller pappa eller om te x magen krånglar så är ju det guldvärt.

Tänk såhär det är en kort period det kommer vara såhär , det blir bättre även om det kan kännas drygt för tillfället.

Släpp Alla måsten "städ,tvätt och alla sysslor" och försök att njuta av din fina bebis!

• Sisisisi

Jag skulle ge lite ersättning efter att ha ammat typ 20 min. Inte efter varje mål, men när jag känner att det behövs. Testa och se hur det funkar.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • rutigarut
    Trucalling skrev 2014-12-23 12:50:53 följande:

Jag ger henne sempers magdroppar men köpte minifom nu som jag tänkte prova

Bra det.

ACOs d-droppar som man får av BVC kan ge bebisen magknip .

Jag bytte ut till DUNMEDIC istället och märke stor skillnad på bebisens allmäntillstånd.

Plötsligt mer harmonisk och tillfreds.

Sempers magdroppar och d-droppar

" i samma flaska fungerar oxå"

Finns något ämne i ACOs som inte Semper eller DUNMEDIC har.

Ett litet tips iallefall!

Det hjälpte min minsta avsevärt.

Önskar dig all lycka, men i mina öron låter det normalt och det kommer att fasas ut garanterat. Sen kan Man alltid hitta små lösningar som förenklar vardagen .
Svar på tråden Bebis som ammar jämt