• Nina121

Kan man som SVENSK inte utsättas för hatbrott?

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/NrPS1JspS3Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Se detta klipp och säg mig, kan en svensk människa inte utsättas för hatbrott på samma sätt som en invandrare? Denna debatt är ju helt sjuk...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 12:18

Bäddfunktionen funkade visst inte så la in länken istället...

• Svar på tråden Kan man som SVENSK inte utsättas för hatbrott?
  • sportpappa
    Självklart kan en svensk bli utsatt för hatbrott.
    Du har rätt. Debatten är bara fånig från SDs håll. SD försöker att vränga till saker så att de vinklas på det sättet som de vill, men om man har mer än en halv hjärncell så ser man igenom deras taffliga försök att väcka debatt.
  • sjuttiofemman

Självklart kan en svensk utsättas för hatbrott. Finns många muslimer i Sverige och en hel del har nog blivit utsatta.

Sen kan nog en del HBTQ-personer vittna om att de utsatts för hatbrott också.

• Mannens

Ja. Jag är vänsterpartist och jag skäms när jag ser dessa företrädarna i riksdagen som inte kan svara på en sådan enkel fråga.
    Självklart kan svenskar bli utsatta förhatbrott. Fattar inte varför Vänsterpartiet inte kan erkänna en sån sak. De har bra politik i övrigt.

• Lord Hans

Vänsterpartiet gör nog bort sig ganska rejält skulle jag påstå.

• sjuttiofemman

Förresten, hon på klippet agerade som enskild person och företräder inte vänsterpartiet. Om man nu skulle använda Sd-retorik.

• Gert

Men är inte alla svenskar? Det brukar ju låta så från vänsterhåll annars.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sportpappa

Det fåniga är att SD försöker blåsa upp en icke-fråga och på så sätt vinna mark. Det finns inget för Vänsterpartiet att svara på i det här fallet. Hon undviker att ge ett direkt svar på frågan eftersom det självklara svaret är att de inte anser att något ska ändras. Lagen skiljer inte på om man är svensk eller inte.
    Problemet med att ge det enda rätta svaret är att SD då kan verka "bättre" eftersom de står på svenskarnas sida och det kan verka som att Vänsterpartiet inte gör det. Hon väljer då istället att visa på hur dum hela frågan är för att försöka oskadliggöra frågan.

• Lord Hans
    sportpappa skrev 2014-12-23 20:04:46 följande:

Det fåniga är att SD försöker blåsa upp en icke-fråga och på så sätt vinna mark. Det finns inget för Vänsterpartiet att svara på i det här fallet. Hon undviker att ge ett direkt svar på frågan eftersom det självklara svaret är att de inte anser att något ska ändras. Lagen skiljer inte på om man är svensk eller inte.
    Problemet med att ge det enda rätta svaret är att SD då kan verka "bättre" eftersom de står på svenskarnas sida och det kan verka som att Vänsterpartiet inte gör det. Hon väljer då istället att visa på hur dum hela frågan är för att försöka oskadliggöra frågan.

Nja, hon väljer att inte svara på frågan eftersom hon vet att hon då kommer att få en följdfråga som hon inte klarar av att svara på.
  • sportpappa
    Lord Hans skrev 2014-12-23 20:49:28 följande:
    Nja, hon väljer att inte svara på frågan eftersom hon vet att hon då kommer att få en följdfråga som hon inte klarar av att svara på.
    Det är möjligt. I vilket fall som helst är det tråkigt att se att SD lägger tid och energi på att driva icke-frågor.
  • Gert
    sportpappa skrev 2014-12-23 22:26:58 följande:
    Det är möjligt. I vilket fall som helst är det tråkigt att se att SD lägger tid och energi på att driva icke-frågor.
    Vad då icke-frågor?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Kan man som SVENSK inte utsättas för hatbrott?