• scrapparlotta

Rosenlundsbadet i Jönköping?

Nån här som varit på Rosenlundsbadet i Jönköping? Vi tänkte ge en liten upplevelse paket till våra barn ju julklapp...och tänkte att ett äventyrsbad vore kul.

Vi bor ca 10 mil från Jönköping, känner att det är lite lagom långt att åka. Är det nån som varit där och kan tala om hur det är där? Är det ett bra ställe för barn i 10 och 8 år?

• Svar på tråden Rosenlundsbadet i Jönköping?
  • Cakes

Hej!

Nu har jag inte varit på Rosenlundsbadet på väldigt många år, säkert 15, men när Jah var liten och vi var där var det jättebra!

Men, jag skulle istället rekommendera er att åka upp till det "nya" äventyrsbadet i Skövde. Där var vi förra året och det var toppen! :)

• scrapparlotta
    Cakes skrev 2014-12-23 14:23:45 följande:

Hej!

Nu har jag inte varit på Rosenlundsbadet på väldigt många år, säkert 15, men när Jah var liten och vi var där var det jättebra!

Men, jag skulle istället rekommendera er att åka upp till det "nya" äventyrsbadet i Skövde. Där var vi förra året och det var toppen! :)

Jag har åxå tänkt på stället i skövde. Men dels har vi ganska långt dit och sen tänkte jag att vi skulle sova på hotell...men det finns väl inget annat att hitta på i skövde eller?? Vi kan ju inte bada hela dagarna...vilka stora russin vi kommer bli då...ihihihi...

• Cakes

Hm, inte så men vad finns det att göra i Jönnköping ;) Haha, skoja bara... finns ju ett stort köpcentrum och Ikea också om jag kommer ihåg rätt.

Nä, helt ärligt vet jag inte riktigt vad man kan göra mer där. Bowla, åka skridskor, gå i affärer... men det är väl typ det jag kommer på :)

• Lovisa09

Bor i Jönköping och skulle faktiskt inte rekommendera rosenlundsbadet då det faktiskt är väldigt kallt i vattnet. Dottern är illblå om läpparna efter bara en kort stund i badet. Har bara hört gott om Skövdes badhus och vet att det är mycket uppskattat av barnfamiljer. Så hellre en tripp dit än till rosenlundsbadet.

• Ejin

Instämmer med övriga. Rosenlundsbadet är så kallt. Inget för barn alls. De fryser konstant. Skövde är verkligen toppen. Hur roligt som helst tycker både den lilla på 2,5 o de stora på 6 och 7 och vi vuxna.

• scrapparlotta

Ok...inte kul om det är kallt. Min stora dotter fryser jättelätt i vattnet. Hmm...får nog ta och fundera på skövde i alla fall då. Fast vi har ca 15 mil dit...lite långt.

Svar på tråden Rosenlundsbadet i Jönköping?