Han gör som han vill, bryr sig inte om ifall han sviker
Pappan till mina döttrar 8 och 10 år gamla har de senaste 8-9 månaderna hoppat över och skjutit på umgänget flera gånger. Under sommaren gick det 3 månader utan något umgänge, i höstas gick det 8 veckor emellan och nu kommer det också att gå 8 veckor eftersom nästa umgänge inte är sagt förrän i mitten på januari eftersom han hoppade över även denna gången.
Till saken hör den att han alltid försöker att ge mig skulden för att han inte får träffa barnen. I somras t.ex då umgänget var bestämt sen länge eftersom vi hade saker inplanerade så kommer han bara några dagar innan han ska ha barnen och säger att han måste skjuta på det. Detta trots att han vet att vi hade saker planerade och inte kunde låta honom få andra dagar.
Nu under julen så är umgänget tydligen inte så viktigt längre eftersom inte det heller blir av. Sist så lovade han barnen ett julfirande med släkten men kom nu två dagar innan och avbokade utan någon anledning och sa att jag istället för arg skulle vara glad och nöjd!!?
Jag och min man börjar att bli rejält trötta på honom nu och barnen med verkar det som för när dom fick veta att det inte blev något umgänge nu i jul så svarade den äldsta bara, att det gör inte så mycket och den lilla nickade instämmande.
Har jag och barnen verkligen ingenting att säga till om i det här, ska han kunna hålla på hur han vill och om barnen plötsligt säger att dom inte vill träffa honom längre pga att det inte går att lita på honom, är dom tillräckligt gamla för att lyssnas på då?
Jag har ensam vårdnad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-22 22:20
24 dagar var allt han hade barnen detta året, tycker att det är en fjuttig siffra för någon som anser sig vilja ha umgänge.