• Ewald01

Björksocker

Hej!

En kompis berättade nylgen om björksock (Xylitol). Björksocker sägs vara bra för hälsan och björksocker paverkar inte insulinspegeln i kroppen.

Ngn som kan lite mer om det? 1 kg kostar kring 63 SEK (7 EUR) vad jag hörde.

Finns det ngn som använder björksocker?

• Svar på tråden Björksocker
  • grodan00

Jag använder det i stället för socker.. Där jag bor finns det att köpa på ICA eller i hälsokost butik. 

Helt ok produkt i stället för socker, har ett lägre GI värde vilket gör att det inte ska påverka insulin nivån lika mycket som vit socker. 

• Ewald01
    grodan00 skrev 2014-12-23 08:43:17 följande:

Jag använder det i stället för socker.. Där jag bor finns det att köpa på ICA eller i hälsokost butik. 

Helt ok produkt i stället för socker, har ett lägre GI värde vilket gör att det inte ska påverka insulin nivån lika mycket som vit socker. 

Ah, okej. Jag ska kolla på ICA när jag är i Sverige nu efter julen. Det finns en stor ICA butik bland annat i Kungsbacka. Om ICA säljer björksocker bör det finnas att köpa på ICA butiken i Kungsbacka..
  • Ewald01
    grodan00 skrev 2014-12-23 08:43:17 följande:

Ah, okej. Jag ska kolla på ICA när jag är i Sverige nu efter julen. Det finns en stor ICA butik bland annat i Kungsbacka. Om ICA säljer björksocker bör det finnas att köpa på ICA butiken i Kungsbacka..
  • Ewald01

Hittade inte björksocker på ICA i Ängelholm. Det fanns florsocker, strösocker, ekologisk rörsocker, florsocker, Stevia sugar osv. .... sa även kolla i Kungsbacka sen ....

Svar på tråden Björksocker