• TeOchKakad

Smärtfria, regelbundna sammandragningar i vecka 31

Hej!
    Jag är i vecka 31. Den senaste timmen har jag haft sammandragningar med ca 4 min mellanrum. De är nästan helt smärtfria, känns lite som ägglossning eller svag mensvärk. Tänkte ringa och kolla med min bm imorgon men ville kolla om någon haft likadant? Kan det vara Braxton Hicks eller är de för regelbundna för det?

• Svar på tråden Smärtfria, regelbundna sammandragningar i vecka 31
  • Långbenopluto

Jag tycker inte du ska vänta tills imorgon och ringa...!

Ring förlossningen nu på en gång och rådfråga.

• Kasperina

Svag mensvärk är inte smärtfritt. Åk in t förlossningen och kolla! OM det skulle vara på g (vilket det säkert inte är) måste du få vård snarast, så hellre en gång för mycket!

• Momalicious

Jag hade som du i nästan exakt samma vecka, tror jag var i vecka 30. Jag åkte in och kollade efter att de hållit på i nästan ett dygn och varit mer eller mindre regelbundna. För min del var det ingen fara men det kunde ju påverkat tappen. Såhär i efterhand är jag sur att de inte tog mig på allvar utan tyckte jag skulle vänta hela tiden när jag ringde. Lika bra att kolla upp det tycker jag.

• Axsson

Jag åkte in till förlossningen förra tisdagen med onda sammandragningar (som mensvärk) med 3-4 minuters mellanrum. Fick bricanylspruta för att stoppa upp och de kunde se att tappen blivit förkortad så de hade börjat påverka. Tillbaka igen i söndags och fick utskrivet mer bricanyl så har behövt ta 1 tablett varje dag sen dess för att lugna ner det hela. Är i v. 33 (32+5). Så tycker du ska kolla upp, men det kanske du redan gjort, var ju några dagar sen du skrev Glad

• TeOchKakad
    Axsson skrev 2014-12-23 09:54:34 följande:

Jag åkte in till förlossningen förra tisdagen med onda sammandragningar (som mensvärk) med 3-4 minuters mellanrum. Fick bricanylspruta för att stoppa upp och de kunde se att tappen blivit förkortad så de hade börjat påverka. Tillbaka igen i söndags och fick utskrivet mer bricanyl så har behövt ta 1 tablett varje dag sen dess för att lugna ner det hela. Är i v. 33 (32+5). Så tycker du ska kolla upp, men det kanske du redan gjort, var ju några dagar sen du skrev Glad

Jag åkte in och fick 2 bricanylsprutor med ca 12 timmars mellanrum. Tyvärr så gjorde de inget för mig och jag vägrade ta fler för jag fick hemsk hjärtklappning av de och bebisens hjärtfrekvens steg från 140 till 170-180. Min livmodertapp var inte påverkad alls som tur var! Jag fick välja mellan att stanna kvar på sjukhuser för observation eller åka hem och komma tillbaka om sammandragningarna blev onda. Jag valde att åka hem, här kan kan slappna av och ligga i sängen och kolla på film. Har husarrest till början av januari då vi ska på återbesök... Än så länge så har de inte blivit mer smärtsamma men de kommer fortfarande väldigt ofta. Det som har hjälpt bäst är att ligga i sängen.

Hoppas att tabletterna funkar för dig! Kram
  • Axsson
    TeOchKakad skrev 2014-12-24 20:46:31 följande:
    Jag åkte in och fick 2 bricanylsprutor med ca 12 timmars mellanrum. Tyvärr så gjorde de inget för mig och jag vägrade ta fler för jag fick hemsk hjärtklappning av de och bebisens hjärtfrekvens steg från 140 till 170-180. Min livmodertapp var inte påverkad alls som tur var! Jag fick välja mellan att stanna kvar på sjukhuser för observation eller åka hem och komma tillbaka om sammandragningarna blev onda. Jag valde att åka hem, här kan kan slappna av och ligga i sängen och kolla på film. Har husarrest till början av januari då vi ska på återbesök... Än så länge så har de inte blivit mer smärtsamma men de kommer fortfarande väldigt ofta. Det som har hjälpt bäst är att ligga i sängen.

Hoppas att tabletterna funkar för dig! Kram

Skönt att det ändå verkar vara under kontroll! När är BF?

Mina är fortfarande lika många och gör ont till och från, men tabletterna hjälper faktiskt så får ta nästan varje dag. Är i v. 34 nu så någon vecka till ska jag äta dom, sen får hon komma om det är vad hon och kroppen vill Glad

Svar på tråden Smärtfria, regelbundna sammandragningar i vecka 31