Tremånaders som är hungrig men vägrar bröstet
Hej,
Min dotter på tre månader började för en dryg vecka sedan att "strula" vid vissa tillfällen då hon ska äta. Minst en gång varje dag händer följande:
Hon verkar hungrig/det har gått så pass lång tid att jag vill testa att amma henne. Hon äter lite och släpper sedan bröstet, äter, släpper, o.s.v. Nappen spottar hon ut eller suger bara på en liten stund. Efter en liten stund börjar hon skrika och jag försöker amma igen. Proceduren upprepas. Jag tänker då att hon kanske inte är hungrig och går istället runt med henne. Hon tystnar och ser sig omkring. Försöker amma igen, proceduren upprepas. Så bara pang, börjar hon gallskrika. Vägrar nappen och bröstet. Det slutar med att jag ger henne ersättning vilket hon glupskt dricker upp. Alltså var hon ju hungrig, men varför vägrar hon då bröstet? Hon somnar alltid efter detta så troligen är hon väl trött och hungrig.
Jag försöker ligga steget före när det gäller både sömn och matning, men det är svårt eftersom det kommer så plötsligt. Min kille gillar inte att jag ger henne ersättning, men vad ska jag göra? Hon måste ju äta och lugna sig. Hon gallskriker verkligen tills hon får hosta och svårt att andas. Jätteläskigt och jag börjar ibland gråta själv för att det är så obehagligt. Amningen har fungerat från dag 1. Det gör så ont i mig när min lilla tjej är så ledsen. På nätterna är det inga problem med amningen.
Någon som varit med om något liknande? Gick det över? När i så fall?