• Oroliga själen

Blödningar innan mens

I mitten av augusti slutade jag äta minipiller. När mensen kom de två första månaderna kom den utan förvarning och började blöda med en gång. Förra månaden började det ca 5 dagar innan att småblöda. Kom två rosa blödningar och bruna flytningar. Hade molande "mensvärk" hela tiden. Sen kom mensen igång. Nu har jag återigen samma bekymmer. Har sedan några dagar haft bruna flytningar och någon röd väldigt lätt blödning. Har dock ingen känning av mensvärk nu...

Är väldigt orolig att det är något som är tokigt. Väntar på svar av ett cellprov men är rädd att detta beror på något som spökar med mina hormoner...

Hade under tiden med minipiller ingen regelbunden menscykel och hade en hel del mellanblödningar.

• Svar på tråden Blödningar innan mens
  • Oroliga själen

Svaret på cellprovet visade helt normalt.

Har även ibland smååå blödningar efter samlag, när vi kört doggy style eller att han ligger bakom mej.

Har ju nu uteslutit cellförändringar men undrar fortfarande vad detta beror på.

Kan det vara så att han kommer åt livmodertappen och den blöder lätt? Kan en livmodertapp blöda lätt utan att det behöver vara något fel?

Barnmorskan jag var hos sa bara att hon inte såg något konstigt när hon tog cellprovet. Sen sa hon att om provet inte visade något behövde jag inte oroa mej.

• Oroliga själen

Tycker inte att blodet i sig är så jobbigt, det är så små mängder så det märks liksom inte förrens "det är färdigt" ändå. Det jag tycker är jobbigt är att jag är rädd att det är något farligt som kan påverka mina chanser att få barn eller så.

• Oroliga själen

Nu är det tredje cyklen som verkar börja med smålödningar för tidigt... Fem dagar innan beräknad mensstart idag och en rosa blödning i kväll och en liten värk... Är så fundersam över vad detta kan bero på, cellprovet visade ju normalt. Vill så gärna kunna bli gravid och det känns som att detta grusar alla de planerna.

Svar på tråden Blödningar innan mens