Att bli fysisk inför bonusbarn/egna barn med ny partner
Hej!
Är en frånskild pappa till 2-barn ( 3 resp 5 år), har träffat en väldigt fin kvinna som jag ytterst starka känslor för. Hon är liksom mig, frånskild och har egna barn, några år äldre än mina dock.
Jag har aldrig varit med om en liknande grej, dvs att börja närma sig steget som en sk. bonuspappa. Jag ser egentligen inte ett problem att träffa hennes barn eller låta henne träffa mina barn, inför barnen är vi gamla vänner/vänner .. Jag vill inte att jag eller hon skall bli en konkurrens mot barnen, men samtidigt vet jag att i alla fall hennes barn kommer lägga märke till att vi är mer än bara vänner så att säga.
Vet inte riktigt vilket förhållningssätt jag skall inta, jag menar vi är väldigt fysiska av oss (när inga barn finns i närheten), men när barn finns där är vi som bara vanliga vänner utan fysisk kontakt, ex. vi sover inte i samma säng och så vidare.
När bör man fundera på att sådant vara aktuellt att börja göra, dvs. vara mer fysisk, dvs. pussas, sova i samma säng, sitta och hålla om varandra när man ser film tillsammans med barnen, alltså när man är hos varandra fast barnen är hemma så att säga och inte hos sin andra förälder, eftersom det kommer säkerligen dröja år innan vi kan bo under samma tak?
Kramas går ju bra, de gör ju vänner! :)
Helt enkelt, när skall man bli fysisk inför bonusbarn/egna barn med en ny partner?