Spermadonation eller adoption?
Jag och min sambo har efter utredning fått veta att min sambo inte har några spermier i utlösningen så nu väntar vi på biopsi för att se om han har någon spermieproduktion alls. Under tiden försöker jag bearbeta detta som kom som en stor chock. Min sambo har även förhöjt fsh-värde vilket försämrar chansen för att hitta spermier. Någon som varit i samma sits men ändå hittat spermier? Jag försöker nu tänka mig in i ett alternativ som i vårt fall skulle vara donation eller adoption och vill ha era tankar och funderingar. Vårt närmaste alternativ är donation då vi önskar att vara med från början som många andra. Att känna barnet växa i magen och att få vara med om en förlossning. Men vad tycker barnen som föds in i det? Jag är alldeles för oerfaren i detta och undrar vad ni tror är bäst för barnen. Att bli adopterad eller att bli till med hjälp av donator? För oss är det i så fall självklart med en öppen donator och vara öppen mot barnet från början. Men jag är ändå osäker på vad vi ska väga in i beslutet? Så hjälp oss gärna med åsikter!