misseire skrev 2014-12-18 18:35:33 följande:
Hej,
Vi är nu inne på 7 ruvningen - denna gången efter FET. Fick tillbaka en 5dagars blastocyst i tisdags! Jag har aldrig lyckats att bli gravid trots att allt ser fantastiskt ut enligt mina läkare. Alla embryon vi fått tillbaka har varit toppklassade.
Det är otroligt tungt, och för att svara på din fråga, så tror jag att enda anledningen till att man klarar av det är för att man inte har något alternativ.
Iallafall så är det så för oss. Varken jag eller min man kan tänka oss att leva utan barn...
Vi har ett färskförsök kvar att göra om det inte lyckas denna gången heller och sedan har vi planer på att fortsätta med äggdonation. Jag tror att det är viktigt att ha en framtidsplan och diskutera vad som händer i framtiden om det inte blir något barn. Och sedan är det viktigt att tillåta sig att sörja, när det gör ont. Det är ett tufft race vi går igenom allihop.
Att gå igenom detta utan att ha barn förstår jag är otroligt tufft. Det är så mycket värre än min situation. Eftersom jag blev gravid på första försöket förra gången så hade jag inte väntat mig denna press. Det fysiska är inte så stora problem för mig, men psykiskt blir det ju bara värre. Men som du säger, det finns inget val. Slutar vi nu så blir det inga syskon och den situationen är ju värre.
Jag har lite samma som du, perfekta ägg och bra förutsättningar, men kan inte embryot bli ett barn så kan det inte. Det är då bättre med ett minus än med missfall i vecka 22. Jag brukar tänka lite så när jag tröstar mig.