• Sälma Riit

Någon som gjort många IVF?

Jag sitter nu och väntar på att min fjärde behandling, åttonde insättning, ska lyckas. Ni ska har gjort många ivf, hur klarar ni er psykiskt? För varje mens som kommer efter en ivf bryts jag ner lite mer. Nu har jag ett barn så jag är verkligen enormt lyckligt lottad (han kom till på första försöket), men detta med att försöka skaffa ett syskon håller på att knäcka mig.

Förväntad mens är för mig på onsdag (testdag söndag). För varje dag blir det lite jobbigare. Alla gravditetstecken/tecken på mens stöts och blöts i mitt huvud och jag springer på toa och kollar stup i kvarten.

Någon som är i samma sits?

• Svar på tråden Någon som gjort många IVF?
  • LillaMiraklet

Hej! Jag ville bara önska dig lycka till och hoppas att du lyckas snart...jag vet hur kämpigt det är när det tar tid. För oss tog det 6 återinsättningar innan vår son blev till och tror att det var 4 insättningar med 2 embryon och en massa blastocyster av dom.Hade ett MA efter återinsättning nr. 5 och det var tufft...hur som helst jag vet hur jobbigt det är. Hoppas att du får din bebis 2015.

• Sälma Riit
    LillaMiraklet skrev 2014-12-18 08:47:59 följande:

Hej! Jag ville bara önska dig lycka till och hoppas att du lyckas snart...jag vet hur kämpigt det är när det tar tid. För oss tog det 6 återinsättningar innan vår son blev till och tror att det var 4 insättningar med 2 embryon och en massa blastocyster av dom.Hade ett MA efter återinsättning nr. 5 och det var tufft...hur som helst jag vet hur jobbigt det är. Hoppas att du får din bebis 2015.

Åh tack! Nu vet jag dock inte vilken fot jag ska stå på. På förtvivlan-sidan är att jag har haft blödningar. På hoppsidan är att det är så långt i processen och att jag faktiskt inte blöder nu. När jag fått mens alla andra sjuttioelva gånger har jag fått det mycket tidigare och jag har inte haft uppehåll mellan blödningarna så länge som jag har nu.

Vad underbart att du fick ett barn tillslut! Jag har ju ett och det hjälper väldigt mycket.
  • misseire

Hej,
    Vi är nu inne på 7 ruvningen - denna gången efter FET. Fick tillbaka en 5dagars blastocyst i tisdags! Jag har aldrig lyckats att bli gravid trots att allt ser fantastiskt ut enligt mina läkare. Alla embryon vi fått tillbaka har varit toppklassade.
    Det är otroligt tungt, och för att svara på din fråga, så tror jag att enda anledningen till att man klarar av det är för att man inte har något alternativ.
    Iallafall så är det så för oss. Varken jag eller min man kan tänka oss att leva utan barn...
    Vi har ett färskförsök kvar att göra om det inte lyckas denna gången heller och sedan har vi planer på att fortsätta med äggdonation. Jag tror att det är viktigt att ha en framtidsplan och diskutera vad som händer i framtiden om det inte blir något barn. Och sedan är det viktigt att tillåta sig att sörja, när det gör ont. Det är ett tufft race vi går igenom allihop.

• Sälma Riit
    misseire skrev 2014-12-18 18:35:33 följande:

Hej,
    Vi är nu inne på 7 ruvningen - denna gången efter FET. Fick tillbaka en 5dagars blastocyst i tisdags! Jag har aldrig lyckats att bli gravid trots att allt ser fantastiskt ut enligt mina läkare. Alla embryon vi fått tillbaka har varit toppklassade.
    Det är otroligt tungt, och för att svara på din fråga, så tror jag att enda anledningen till att man klarar av det är för att man inte har något alternativ.
    Iallafall så är det så för oss. Varken jag eller min man kan tänka oss att leva utan barn...
    Vi har ett färskförsök kvar att göra om det inte lyckas denna gången heller och sedan har vi planer på att fortsätta med äggdonation. Jag tror att det är viktigt att ha en framtidsplan och diskutera vad som händer i framtiden om det inte blir något barn. Och sedan är det viktigt att tillåta sig att sörja, när det gör ont. Det är ett tufft race vi går igenom allihop.

Att gå igenom detta utan att ha barn förstår jag är otroligt tufft. Det är så mycket värre än min situation. Eftersom jag blev gravid på första försöket förra gången så hade jag inte väntat mig denna press. Det fysiska är inte så stora problem för mig, men psykiskt blir det ju bara värre. Men som du säger, det finns inget val. Slutar vi nu så blir det inga syskon och den situationen är ju värre.

Jag har lite samma som du, perfekta ägg och bra förutsättningar, men kan inte embryot bli ett barn så kan det inte. Det är då bättre med ett minus än med missfall i vecka 22. Jag brukar tänka lite så när jag tröstar mig.
  • Solkattan

Vet också hur det känns. Nionde återsättning för syskon blev åter igen en kemisk graviditet.

Barn nummer ett kom på första ivf:en. Snart hållit på i 3 år för syskon. Alltid tidiga missfall och ett ma. Varit i Grekland för immunologisk utredning. Åkt till Riga för hysto. Skickade i veckan mensblod för infektionsscreening i Grekland. Provat alla mediciner... Il dropp, fragmin, trombyl, kortison vitaminer mm.

Till sommaren blir det embryodonation i Tjeckien. Tror mina ägg passerat bäst förre datum ..

• Sälma Riit
    Solkattan skrev 2014-12-20 15:29:36 följande:

Vet också hur det känns. Nionde återsättning för syskon blev åter igen en kemisk graviditet.

Barn nummer ett kom på första ivf:en. Snart hållit på i 3 år för syskon. Alltid tidiga missfall och ett ma. Varit i Grekland för immunologisk utredning. Åkt till Riga för hysto. Skickade i veckan mensblod för infektionsscreening i Grekland. Provat alla mediciner... Il dropp, fragmin, trombyl, kortison vitaminer mm.

Till sommaren blir det embryodonation i Tjeckien. Tror mina ägg passerat bäst förre datum ..

Usch vad jobbigt! Lycka till! Jag har plussat idag för första gången sedan sonen blev till och är delvis överlycklig och delvis livrädd. Konstig känsla det här.
  • misseire
    Sälma Riit skrev 2014-12-20 22:27:13 följande:
    Usch vad jobbigt! Lycka till! Jag har plussat idag för första gången sedan sonen blev till och är delvis överlycklig och delvis livrädd. Konstig känsla det här.
    Grattis!!! vad skönt för er, och det kommer säkert att gå jättebra!
  • Sälma Riit
    misseire skrev 2014-12-20 23:43:50 följande:
    Grattis!!! vad skönt för er, och det kommer säkert att gå jättebra!
    Tack! Det känns väldigt omtumlande just nu. Håller tummarna för dig!
  • misseire

Vi har fått ett plus!
    idag, på min mans födelsedag, har vi testat positivt! Helt galet. Detta är vårt 7 försök. Långt kvar innan vi riktigt vågar hoppas på att det ska gå vägen men vi har iaf fått ett plus!

• Zaza

Hej och grattis till alla som plussat. Vad underbart kul. Själv har bi försökt att skaffa barn i förra år och det går inte trots att allt ser normalt ut hos oss båda. Vi gjorde vårat första IVF försök dem 17/12 och äggintag gjordes två dar efter. När börjar man räkna som första dagen? Är så nervös för jag har världens mensvärk. Känns som mensen kommer när som

• Sälma Riit
    misseire skrev 2014-12-28 07:27:58 följande:

Vi har fått ett plus!
    idag, på min mans födelsedag, har vi testat positivt! Helt galet. Detta är vårt 7 försök. Långt kvar innan vi riktigt vågar hoppas på att det ska gå vägen men vi har iaf fått ett plus!

Åh vad underbart! Grattis! Hur mår du? Jag känner mig inte så gravid, blöder lite och är allmänt skitorolig ????
  • Sälma Riit
    Zaza skrev 2014-12-28 08:28:15 följande:

Hej och grattis till alla som plussat. Vad underbart kul. Själv har bi försökt att skaffa barn i förra år och det går inte trots att allt ser normalt ut hos oss båda. Vi gjorde vårat första IVF försök dem 17/12 och äggintag gjordes två dar efter. När börjar man räkna som första dagen? Är så nervös för jag har världens mensvärk. Känns som mensen kommer när som

Första försöket är speciellt, få vet du ju inte riktigt när mensen "ska" komma. För mig har just den dagen alltid varit mest nervös. Vilken dag har du fått som testdag?
  • Zaza

Kan det kännas som om det är mensen som är påväg fast att det inte är det? Mina bröst är svullna och ömma, de brukar dom visserligen även bli vid mens. Testdag är 7e men jag kan inte hålla mig från att testa. Kan någon hjälpa mig räkna hur många dagar det gått för mig? Är det från dagen då de sättet in ägget? Kram

• Sälma Riit
    Zaza skrev 2014-12-28 17:41:03 följande:

Kan det kännas som om det är mensen som är påväg fast att det inte är det? Mina bröst är svullna och ömma, de brukar dom visserligen även bli vid mens. Testdag är 7e men jag kan inte hålla mig från att testa. Kan någon hjälpa mig räkna hur många dagar det gått för mig? Är det från dagen då de sättet in ägget? Kram

Jag tror att dag 1 är dagen du satte in iaf om det var en tvådagars. Mitt råd är vänta till testdagen, hur otålig du än är.

Ja, mensvärk kan vara ett tecken på graviditet. Tumregel: alla graviditetstecken är också menstecken. Jobbigt på alla sätt och vis ????
  • Libra1

Grattis till plusset och hoppas att allt är bra. :)

Jag har själv gjort 5 återföringar och varit gravid 2 ggr. Första gången till v22 och andra till v10. Även något tidigt missfall runt TD. Det är tungt. Men vi ger inte upp.

Nu förra försöket så bröt jag ihop helt. Började äta antidepp för en månad sen och mår lite bättre. Jag orkar tänka framåt på ett nytt försök. Något annat som är bra är att gå och prata med någon. Jag har även startat träffar för ofrivilligt barnlösa och det är ett enormt stöd. Man ska inte behöva känna sig ensam.

Kram till er alla!

Träffar - www.minbebis.com/libra/traffar/

• Sälma Riit
    Libra1 skrev 2015-01-06 11:21:29 följande:

Grattis till plusset och hoppas att allt är bra. :)

Jag har själv gjort 5 återföringar och varit gravid 2 ggr. Första gången till v22 och andra till v10. Även något tidigt missfall runt TD. Det är tungt. Men vi ger inte upp.

Nu förra försöket så bröt jag ihop helt. Började äta antidepp för en månad sen och mår lite bättre. Jag orkar tänka framåt på ett nytt försök. Något annat som är bra är att gå och prata med någon. Jag har även startat träffar för ofrivilligt barnlösa och det är ett enormt stöd. Man ska inte behöva känna sig ensam.

Kram till er alla!

Träffar - www.minbebis.com/libra/traffar/

Stackare! Jag hoppas verkligen att det funkar för er snart. Att vara öppen har faktiskt hjälpt mig en hel del. Folk slutar ställa dumma frågor och till dem som gör det kan man ge dräpande svar :)
  • anonymsonic

Jag har gjort 4 misslyckades ivf behandlingen !! embryon vill inte fästas :( nu ska vi börja med den 5te hoppas på ett positivt svar :)

Svar på tråden Någon som gjort många IVF?