• Erfdgt

Vilken sittvagn rekommenderar ni?

Jag har börjat fundera på en sittvagn. Dottern blir 1år i februari, så tänkte byta efter det under våren. Tänkte dock kolla redan nu vilka vagnar som kan vara värda att spana in.

Jag vill inte ha med svängbara hjul och bra liggläge är viktigt. Utöver det vet jag inte, allt är av intresse. Vi bor i Norrland där det blir snöigt och slaskigt, men vi bor i en stad så kör ju mestadels på asfalt. Klart det är ju en fördel om det går att köra utan problem på grus då vi ibland går på såna vägar med hunden.

Men alla tips tas tacksamt emot :)

• Svar på tråden Vilken sittvagn rekommenderar ni?
  • Maddi

Ergonomisk sittdel? Spelar bredden på vagnen någon roll? Vilken prisklass hade du tänkt dig? 

• Erfdgt
    Maddi skrev 2014-12-15 08:07:06 följande:

Ergonomisk sittdel? Spelar bredden på vagnen någon roll? Vilken prisklass hade du tänkt dig? 

Är ergonomisk sittdel väldigt mkt bättre? Jag visste inte ens att det fanns. Ptja, den får ju gärna vara liten och nätt, utan att bli ostabil eller så. Jag vill ju byta för att jag vill ha en nättare vagn :) Prisklass.. Bra fråga, barnvagnar är orimligt dyra, men hellre att jag hittar "rätt" vagn så att säga än att hålla tillbaka alltför mkt.
  • Erfdgt

Ingen som har någon vagn att rekommendera? Är alla så dåliga? ;)

• aeae

Brio eller emmaljunga har ju såna bra sittvagnar..

• aeae

Kronan har bra sittvagnar med rejäla däck. Men dem är något robusta och stora

• Dixie

Kronan sulky hade vi - jag var mycket nöjd med den, stabil och bra liggläge - men var ändå liten hopfälld!

• Copyjulia

Jag älskar Brio Go. Den har rejäla icke-svängbara vinterdäck som kan köpas till. 

• honeydew

Kronan sulky! Stor och rejäl för barnet, liten och nätt för föräldern att köra och lasta i bil. Lufthjul (bäst mot snö och natur). En toppenvagn!

• Erfdgt

Jag hade sneglat på Brio Race (tyckte ju den var extra fin i lila hehe), men dom ska ju tydligen sluta tillverkas och den lila verkar vara slutsåld överallt. Och vi hade ju inte tänkt köpa någon förrän om ett par månader åtminstone.

Men det verkar som att Kronan är en vagn att kika närmare på då, tack :) Synd att den inte fanns i trevligare färger dock ;) Smaken är väl som baken visserligen.. och ja, funktionen är viktigare! 

Svar på tråden Vilken sittvagn rekommenderar ni?