BLÖJFRI VINTER
Ni som har pott tränat under vintern, hur många extra overaller har ni haft på förskolan osv?
Ni som har pott tränat under vintern, hur många extra overaller har ni haft på förskolan osv?
Vi hade en overall o ett set m jacka/täckbyxor. Blev inga olyckor i ytterkläderna.
Vi slutade med blöja på vintern, men köpte inga extra kläder. Vi pottränade inte heller, utan bara slutade. Inga olyckor mer än de två första dagarna, sen fattade han grejen.
Inga extrakläder. Två barn som slutat i jan och mars. De har varit redo och det blev (nästan) inga olyckor.
Blir det problem går det ju alltid att hitta ev extra på blocket/tradera.
Vår son blev blöjfri i somras men har fortfarande olyckor så vi har två overaller, en nu och en ärvd.
Åh hoppas att det blir lite olyckor för oss med! Med min äldsta dotter gick det jättesnabbt men det var under semestern på sommaren & något enklare! Hon blir tre i mars och känns redo men än så länge så säger hon till när hon redan har kissat så man måste påminna så jag räknar med lite olyckor nu i början! Hon har två overaller från sin syster & sen köpte jag ett par täckbyxorna till hennes jacka på blocket så det borde ju räcka mer än väl då! :) tack för alla svar! :)
När vår äldsta slutade med blöja (slutade hemma i oktober och på dagis efter jul) har jag för mig att vi hade en ordinarie overall och ett ombyte på dagis. Vi hade förberett oss ordentligt och hade 2 overaller och en omgång täckbyxor+täckjacka men vad jag mins blev det inte en enda olycka under hela första vintern.
Har inte blivit en enda olycka här heller så dessa extra uppsättningar hade ju inte behövts!????
Har inte blivit en enda olycka här heller så dessa extra uppsättningar hade ju inte behövts! :)
Har inte blivit en enda olycka här heller så dessa extra uppsättningar hade ju inte behövts! :)