• Jbengt

Vad betala för Donkey Duo?

Hej,

Vi ska köpa en Bugaboo Donkey Duo, folk är verkligen bra att ta betalt för begagnade vagnar, eller är det bara höga utgångspriser på blocket?

Vad är det värt tycker ni att betala för en Donkey Duo från -12 med två sittdelar, en liggdel och en varukorg? 8000 max?

• Svar på tråden Vad betala för Donkey Duo?
  • Emy88

Vi betalade 10000 kr men då ingick även regnskydd och ett extra chassi. Det tyckte vi var ett bra pris.

• äpplejuice

Bra standard pris. Går att hitta billigare,men lägre i pris brukar vara tecken på skador som.

Överbelastnings skador på chassi/hjul knäpper när man svänger & repor.

Kontrollera noggrant.

• Jbengt

Okej, ja med extra chassi kan man ju betala lite extra. Jag prövade en vagn igår där både sittdel och liggdel satt helt glappt, kanske överbelastningsskada då. Har ni tips var man ska köpa sin vagn billigt utomlands annars? 

• äpplejuice

Själva "sitt delarna/ligg delarna" ska gå att rucka lite i. "Jag kallar det idiotisk fjädring"

Kan bara tänk mig en anledning vf en person har 2 chassi. Reklamerat. Det är lätt att kolla alla större delar har ett serie nummer.

När vagnen är tom & om du häver vagnen upp på bakhjulen & "trycker löst 3gr" & tittar där handtaget är fast. Så ska det röra sig lite.

Om det rör sig för mkt är chassi överbelastat.

Alla bugga vagnar har spin hjul. Det är inte meningen att man ska häva på handtaget.

Hela chassit kan delas. Undvik rulltrappor.

Svar på tråden Vad betala för Donkey Duo?