• nilsli

11 v bebisar- hur sover och äter era?

Hej!
    Det finns flera äldre inlägg om detta, men roligt att diskutera med er som har bebisar nu :) 
    Jag har en son, 11 v på måndag. Och vi har inga som helst "rutiner". Jag läser på flera ställen att bebisar ska kunna ha någorlunda sov och matrutin nu, och att de ska kunna somna själva. Men inte vi  Jag ammar honom till sömns både dag och natt.
    Jag försöker lägga honom runt 19.30 på kvällen och då ammar jag honom till han är helt klubbad och sen sover han 4-5 h. Och sen vaknar han varje 2-3 h och då ammar jag honom. 
    Under dagen sover han 20 min- 2 h (om jag kör honom i vagnen). Då ammar jag honom också till sömns. Så under dagen ammar jag efter han vaknat, vi leker/sysslor ca 2 h, ammar kort igen och sen sover han igen.  Hur gör ni? Lägger ni bebis efter "lektid" eller efter mat? Tänker om jag borde bryta det och försöka lägga honom på  "trötthetsignaler" istället. Eftersom nu äter han med ca 1- 1,5 h mellanrum. Men han ligger klarvaken om jag inte ammar honom så han blir helt dåsig..
    Hur gör ni? Hur ser era dagar/nätter ut?!

Svar på tråden 11 v bebisar- hur sover och äter era?