• Banderas77

Ond exfru

Hej!

Jag kände att jag var i behov av att skriva av mig. Nu har jag och min sambo bestämt oss för att separera, vi har en bebis på 5 mån och han har en dotter sen tidigare på 8 år, han skilde sig för 7 år sedan och hans ex har fortfarande inte gått vidare. Anledningen till denna separation är helt klart pga av hans exfru, en rätt märklig kvinna som redan från början valde att undvika mig o hälsade inte på mig förrän efter 2 års tid, nu var det hon som ville skiljas, inge otrohet inblandad. Hon har från den dag jag blev gravid, tidigare än så också, haft väldigt tight kontakt med mitt ex, har förstått detta då jag motvilligt började kolla hans mobil,jag förstår att man måste ha kontakt ifall man har barn ihop men denna kontakt har innehållit bra mkt mer, detta har såklart slitigt oerhört på vårt förhållande vilket min kille (nu ex) verkar ha svårt att förstå. Dessutom bor han hos henne 1 v /mån när han ska vara med sin dotter iom att de bor utomlands. Väl där lever de familjeliv o han sitter o beklagar sig för henne hur dåligt vi har det, tacka fan för det när han bor med sitt ex, värre psykisk terror får man leta efter. Exfrun har använt sin dotter som en bricka i spelet för att få uppmärksamhet, hon skickar bilder varje dag på henne, är det normalt? Och mitt ex fattar ingenting, försvarar henne o säger att jag är den som är konspiratorisk för att jag tror att de ligger med varandra. Jag är just nu helt förstörd, tappar hår, gått ner i vikt,helt färdig som människa för att en manipulerande exfru har bestämt sig för att förstöra sin exmans relation och en liten pojkes chans att få växa upp i enfamilj med båda sina föräldrar. Hon har även förstört chansen för sin dotter att få en fin relation till sin lillebror, hoppas hon är nöjd. Och alla ni som säger att bonusmammor är tokiga jag kan från botten av mitt hjärta säga att jag inte trodde jag skulle få uppleva ren ondska i form av en exfru...

• Svar på tråden Ond exfru
  • Sisisisi

Av det du skriver låter det inte som att hon är särskilt ond... Det låter mer som att du är väldigt svartsjuk... Särskilt när ditt ex inte tycker att hon gör nåt fel.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Grappa

Vad jobbigt för er! Men om du tror att han ligger med henne är det väl ändå inte hon som är problemet, det borde ju vara hans ansvar?

• Banderas77

Svartsjuk? Ska man inte dra gränsen ngnstans när det kmr till ex?? Hon har sagt till sin dotter att jag är ett monster med en bebis i magen tycker du att det är att vara snäll? Såklart jag inte orkar i detalj skriva på ett forum hennes personlighetsdrag o hur missunsam o bitter hon är, det trodde jag man skulle förstå av sammanhanget.

Håller med om att mannen är en ynkrygg som inte ställer upp mer för mig när han ser hur dåligt jag mår...

• Lindsey Egot the only one

Ond exfru vet jag inte om jag vill kalla henne men din ex man verkar vilja tortera dig psykiskt genom att leva familjeliv med sitt ex en vecka i månaden istället för att ta in på hotell eller vandrarhem. Där har du problemet. Din ex man har inte respekterat dig utan skitit i dina känslor och inte visat var han hör hemma genom sitt agerande att bo hos exfrun och snacka om era relationsproblem.

• WiJu

Jag tycker det största problemet och anledningen till att ert förhållande tar slut är din man.

Hon kanske är speciell och jobbig, men det är han som skulle stoppat allt om han ville leva med dig.

Jag är själv bonusmamma och är det något som inte funkar är det ju i första hand min man som ska säga ifrån om det är något.

Hon struntar så klart i mig.

Tråkigt iaf att det inte höll.

• det var värst

din man har haft två familjer helt enkelt. snyggt, eller inte

Svar på tråden Ond exfru