• Anonym (Gravid)

Uvi?

Hej, jag är gravid i v 22.

Har ikväll känt mig "trött" eller ansträngd o livmodern. Tidigare under veckan känna de första sammandragningarna, en dag tre gånger o dagen efter en gång. Kändes som snabb lätt mensvärk och sen blev livmodern alldeles hård, det varade i kanske en minut. Kan det vara uvi? Eller kan det bara vara så att bebisen trycker mot urinblåsan då jag känner mig lite ansträngd där? Kan även tillägga att jag haft mycket hosta de senaste dagarna om det kan påverka?

Nu är det ju fredag kväll, om du tror det är något som bör kollas upp, kan jag vänta till måndag? Eller kan jag vänta till torsdag då jag har tid hos min bm?

• Svar på tråden Uvi?
  • Anonym (Gravid)

Det var sammanlagt tre gånger under två dagar. Kändes som lätt mensvärk o sen blev magen hård i var hård ca en minut. Det svider inte då jag kissar. Kissar nog inte mer än annars heller. Imorse då jag vaknade kändes det som hugg långt ner till höger i magen. kom då o då o ibland flera gånger efter varandra. Har kommit till o från under dagen nu. Men känner inte att magen blir hård då de hugger till.

• Aleksandra Barnmorska

Jag tycker att du ska ringa din bm på måndag och lämna ett urinprov. Om det tilltar med sammandragningar tycker jag att du ska ringa förlossnigen. Lycka till

• Anonym (Gravid)

Tack

Svar på tråden Uvi?