• Anonym (?)

Har man lymfkörtlar i underlivet..?

Var hos gyn idag för underlivsbesvär. Hon hittade något som hon sa var en lite förstorad lymfkörtel (där den röda pricken på bilden är). Tänkte inte på att fråga då, men inte kan man väl känna lymfkörtlar i underlivet? Under armarna, på halsen och i ljumskarna ja, men där nere har jag aldrig hört talas om. Kan hon ha menat talgkörtel? Nån som vet då jag blev lite fundersam. Men hon sa inget mer än det..
  • Svar på tråden Har man lymfkörtlar i underlivet..?
  • Anonym (Julefrid)

I yttreblygdläppen har jag fått inflammerad lymfkörtel två gånger

• Anonym (Gynekolog)

Tippar på talgkörtel.

• Anonym (?)
    Anonym (Julefrid) skrev 2014-12-12 20:19:29 följande:

I yttreblygdläppen har jag fått inflammerad lymfkörtel två gånger

Fast den sitter inte i blygdläppen utan mer mellan klitoris och blygdläpp.. lite svårt att visa exakt på bilden :) Behövde du nån behandling? Har haft en infekterad talgkörtel en gång som behövde snittas och tömmas på var, men lymfkörtel är ju något annat.
  • Anonym (?)
    Anonym (Gynekolog) skrev 2014-12-12 20:26:03 följande:

Tippar på talgkörtel.

Är du gynekolog? Sitter det ens lymfkörtlar där?
  • Anonym (medkand)

Visst finns det några lymfkörtlar där också. De finns utspridda i hela kroppen, med större ansamlingar i ljumskar m.m som du skriver. :)

• Anonym (Julefrid)
    Anonym (?) skrev 2014-12-12 20:27:37 följande:
    Fast den sitter inte i blygdläppen utan mer mellan klitoris och blygdläpp.. lite svårt att visa exakt på bilden :) Behövde du nån behandling? Har haft en infekterad talgkörtel en gång som behövde snittas och tömmas på var, men lymfkörtel är ju något annat.
    En gång så läkte det ut av sig själv, andra gången så tömdes den ett par gånger och jag fick penicillin och även citodon mot smärtan
Svar på tråden Har man lymfkörtlar i underlivet..?