• Po1983

Orolig att det finns manlig pedagog i förskolan?

Hej.
    Man har läst flera fall i nyheterna, senast igår, om barnvåldäkt som skett i förskolan. Det gör mig som förälder orolig att det finns en manlig pedagog i min dotters förskolegrupp. Frågan är om jag är unik som är orolig över detta eller är det fler so är det??

• Svar på tråden Orolig att det finns manlig pedagog i förskolan?
  • Singoallaa

De i Malmö är tveksamma vad jag hört. Anklagade pga kulturella skillnader.

• Santin

Åh nej. En ny sån här tråd.

Om du är orolig för förövare bör du leta i släkten. Är mycket vanligare att det är någon som står barnen nära som utsätter dem än manliga pedagoger.

• Po1983
    Singoallaa skrev 2014-12-12 15:22:13 följande:

De i Malmö är tveksamma vad jag hört. Anklagade pga kulturella skillnader.

Förstod inte riktigt vad du menade med "anklagade pga kulturella skillnader".
  • jaghopparhögt

Konstigt att oroa sig för det när anhöriga till offret är grovt överrepresenterade. Eller oroar dig dig också för att dina bröder (om du har några) ska utsätta ditt barn för övergrepp?

• Singoallaa
    Po1983 skrev 2014-12-12 15:26:23 följande:

Förstod inte riktigt vad du menade med "anklagade pga kulturella skillnader".

Vet inte hur jag ska skriva så det låter bra också!?
  • Po1983
    Singoallaa skrev 2014-12-12 15:30:17 följande:
    Vet inte hur jag ska skriva så det låter bra också!?
    menar du att det är invandrare som våldtar??
  • Singoallaa
    Po1983 skrev 2014-12-12 15:33:50 följande:

menar du att det är invandrare som våldtar??

Eh ABSOLUT INTE.

Förklarar bättre då. Jag menar att de manliga förskollärarna blev anklagade på falska grunder, på grunder som någon från en helt annan del av världen, en del av världen så totalt olika vår, tolkar på sitt sätt. Ett sätt vi i Sverige ens hade höjt ögonbrynen åt!

Nu pratar jag om de frekventa anklagelserna som skett i Malmö på senare tid.
  • Po1983
    Singoallaa skrev 2014-12-12 15:38:43 följande:
    Eh ABSOLUT INTE.

Förklarar bättre då. Jag menar att de manliga förskollärarna blev anklagade på falska grunder, på grunder som någon från en helt annan del av världen, en del av världen så totalt olika vår, tolkar på sitt sätt. Ett sätt vi i Sverige ens hade höjt ögonbrynen åt!

Nu pratar jag om de frekventa anklagelserna som skett i Malmö på senare tid.
    Aha ursäkta missförstod dig helt, u fattar jag vad du menar.
  • vi och pyret

Oroar mig inte ett dugg! Har en manlig pedagog på förskolan och tanken har inte ens slagit mig !

• fluu

Jag antar då att ditt barns pappa och alla andra manliga släktingar, vänner och bekanta är satt på undantag?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • zemer

På min dotters avdelning finns en manlig pedagog och på avdelningen väg i väg (som är sammanslagen med dotterns avdelning på eftermiddagarna och vid utelek) finns 2 stycken (1 är vikarie). Är absolut inte orolig. Jätte trevliga killar och jag litar på dom lika mycket som på dom kvinnliga pedagogerna. Åh dotter tycker jätte mycket om dom allihop.

• Penida

Jag tyckte det var skitbra att det fanns även manliga pedagoger på våra barns förskola. Hade gärna sett att de var fler men du och andra som håller på så här gör yrket knappast mer attraktivt för män.

Avskyr CIO-metoder
  • Maddi

Varför svarta ner alla manliga pedagoger? Bara för att de finns idioter betyder inte de att alla manliga pedagoger är sånna. Dessutom, hur vågar du lämna barnet där de finns kvinnliga pedagoger, de finns också sådana pedofiler.

De har varit ganska yrket på nyheterna att kvinnliga barnskötare har misshandlat barnen, hur vågar du lämna till kvinnliga?

Har barnets pappa varit ensam med erat barn? Är du säker på att han inte är pedofil?

• gossensmamma

Önskar det funnits manliga pedagoger på mitt barns förskola. Dom behöver manliga förebilder också.

Svar på tråden Orolig att det finns manlig pedagog i förskolan?