• Leiben

Bebisar olika aktiva i magen?

Jag väntar mitt andra barn och min andra vildning verkar det som. Jag undrar hur olika aktiva bebisar kan vara och vad det beror på. Har en känsla av att mina är extra aktiva för jag har flera kompisar som inte känner igen det jag beskriver.

Ni får gärna beskriva hur era barn rör sig så här på slutet och hur ni upplever det.

Det vore också kul att höra ni som varit gravida fler gånger och upplevt olika intensitet på rörelserna hos bebisarna.

• Svar på tråden Bebisar olika aktiva i magen?
  • Lovecreature

Hej!

Jag väntar mitt tredje. Den rör sig väldigt mycket. Ibland inget alls. Är i vecka 24+0.

Dom andra två röde sig mycket också.

Det blir en lättnad för mig om den rör på sig mycket. Då vet jag att den lever. ????

• Dimisi

Min tvåa var starkast och livligast i magen. Man såg utanpå kläderna när han rörde sig. Han sparkade gärna mot höger revben, och när jag höll emot med handen var det som att han sparkade ännu hårdare, för att sparka bort handen. 

Jag var nästan rädd för vad det var för en buse som skulle komma ut, men han var ganska lugn på utsidan. Gillade dock inte att bli buren och hållen nära. Han ville ha utrymme.

Jag väntar nu trean i vecka 34. Han är mycket lugnare. Inga direkta sparkar, bara lite bluppande då och då. Känns som en fisk som skvalpar till. Mitt första barn var nog också ganska lugnt i magen, och på utsidan ville han blir buren eller vaggad hela tiden. Han har autism och adhd.

Svar på tråden Bebisar olika aktiva i magen?