• mormor 1965

Varma vinterstövlar till förskolepersonal

Jag skulle vilja köpa ett par varma kängor eller stövlar att främst ha på dagisgården när jag jobbar. Uggs är varma men blir lätt smutsiga och håller inte vått alls. Tips på annat varmt? Gärna med riktig lammull i.

• Svar på tråden Varma vinterstövlar till förskolepersonal
  • T W

Jag skulle satsa på ett par riktiga vinterkängor. Ett par som är vattenavstötande, fodrade och bra för fötterna. Kanske svårt att hitta med lammull, men jag tror det är svårt att hitta riktigt bra skor med det. Man har ju dessutom strumpor på sig så man känner ju inte fodret.

• mormor 1965

Har ett par Sorel Caribou och de är ju bra på vintern men de är jättetunga o klumpiga. Ecco kanske har nåt smidigare?

• garib

Curlingkängor  är varma.Nackdelen är att mocca blir blött och smutsigt.

• Studentpappa

Köp ett par skoterstövlar, inte vackert men grymt varmt och vattentätt. 

If you wanna get fit, get crossfit.
  • SnurriggirrunS

Jag kan rekommendera dessa:
    Varma, vattentåliga, lätta att ta av och på (inget knyt, bara resårband som snören), låg vikt och lätta att röra sig i, reflex baktill Är ute mycket i skog och mark och brukar annars tycka att skor är tunga och stora, men dessa är jag nöjd med. Har stoppat i en extra filtsula och kan lätt få plats med raggsockar i om jag vill det.

http://images.izideal.com/img/product/28941781/l/uk/tamaris-walking-boots-black-ta111c0jn-802.jpeg

Tamaris Walking boots, Art nr TA111C0JN-802

Köpte dem på Zalando.se i höstas men de verkar inte finnas kvar där, kanske finns någon annanstans. Ord pris var 900 någonting, men då var priset 449 kr. Annars har Viking väldigt bra skor. Saturn är en av deras nyare modeller och är varm och smidig. Mina senaste Viking-kängor höll i 7 vintersäsonger och då användes de mycket. Bra kvalitet.

Tänk på att välja vattentäta skor och där snörningen/öppningen ligger ganska långt upp på skorna så att du lätt kan trampa i en vattenpöl utan att det rinner in vatten från ovansidan.

• Förtryckt
    mormor 1965 skrev 2014-12-11 21:36:53 följande:

Jag skulle vilja köpa ett par varma kängor eller stövlar att främst ha på dagisgården när jag jobbar. Uggs är varma men blir lätt smutsiga och håller inte vått alls. Tips på annat varmt? Gärna med riktig lammull i.

Hej jag har en fråga. Får förskolepersonal något bidrag från arbetsgivaren för att köpa t ex termoställ och vinterstövlar? Bara undrar. Vet att vikarier/provanställda inte får det, men får fast anställda det?
  • mormor 1965

Förr så fick man bidrag frön arbetsgivaren för sådant men för oss har det tagits bort ???? Kanske vissa kommuner har det än.

Svar på tråden Varma vinterstövlar till förskolepersonal