• SkitArg

Min svägerska mobbar sina elever

Jag och min svägerska är båda lärare och jämnåriga. Ibland berättar hon saker för mig som gör mig minst sagt orolig. Hon berättar t ex att hon i början av varje termin skriver upp vilka som är "problembarn" och ser till att de inte hamnar i hennes klass. Vid ett tillfälle berättade hon hur hon uppmanade alla barnen i klassen att mobba en pojke som hon anser är stökig!

Hon jobbar i förskoleklass och det här är alltså 6-åriga barn. Jag frågade henne varför hon gjorde så mot pojken, hon sa att han kommer från en familj med många syskon och föräldrar som inte kan hantera honom. Då sa jag att pojken antagligen behöver extra mycket stöd och hjälp pga av sin situation. Då blev hon arg och sa att hon inte ska behöva bli drabbad av att hans föräldrar föder så många barn!!

Förutom det fäller hon ofta fördomsfulla och rasistiska kommentarer över eleverna som hon inte gillar, favoriserar vissa, frysar ut andra osv. Hon gillar inte sitt yrke och jobbar bara för att hon måste. Det som gör saken värre är att hon har en väldigt hög lön fast hon har så dålig förhållningssätt.

Så ska jag berätta det här anonymt för rektorn, kontakta skolverket, vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Min svägerska mobbar sina elever
  • viseversa

Klart du ska agera. Att du ens funderar på om du ska berätta för rektorn att en av lärarna MOBBAR barnen och gör en massa annat oacceptabelt får mig att undra hur DU är funtad själv?!

• Pojkmamma2

Usch vilken människa.. Självklart ska du berätta för rektorn.. Tänk hur dem stackars pojken mår som sett fram emot att börja förskoleklass o så blir han mobbad av den som ska ge trygghet o uppmuntran.. Jag blir bestört :'(

• SkitArg
    Pojkmamma2 skrev 2014-12-11 07:49:49 följande:

Usch vilken människa.. Självklart ska du berätta för rektorn.. Tänk hur dem stackars pojken mår som sett fram emot att börja förskoleklass o så blir han mobbad av den som ska ge trygghet o uppmuntran.. Jag blir bestört :'(

Ja, det gör ont i hjärtat varje gång jag tänker på det. Denna skola ligger på ett socialt belastat område där rektorerna hellre stöttar de anställda för att behålla dem. Jag ska ringa till rektorn och se om hon gör något åt det...

Om hon får reda på att jag gjort det kommer hon hata mig för livet men det får hon göra
  • SkitArg
    Pojkmamma2 skrev 2014-12-11 07:49:49 följande:

Ja, det gör ont i hjärtat varje gång jag tänker på det. Denna skola ligger på ett socialt belastat område där rektorerna hellre stöttar de anställda för att behålla dem. Jag ska ringa till rektorn och se om hon gör något åt det...

Om hon får reda på att jag gjort det kommer hon hata mig för livet men det får hon göra
  • Litet My
    viseversa skrev 2014-12-11 07:19:28 följande:

Klart du ska agera. Att du ens funderar på om du ska berätta för rektorn att en av lärarna MOBBAR barnen och gör en massa annat oacceptabelt får mig att undra hur DU är funtad själv?!

Kan bara instämma.
Svar på tråden Min svägerska mobbar sina elever