Mascaraklumpar skrev 2014-12-20 00:33:40 följande:
Vi vaknar vid 8 alla tre. Jag klär på mig, borstar tänderna och åker iväg. Sonen klär på sig, äter frukost, borstar tänderna och går till skolan. Mannen klär på sig och går med sonen till skolan. Vid 8.30 är alla på plats. Jag har aldrig fattat det där med att gå upp flera timmar innan dagen börjar, speciellt inte nu på vintern när det är så mörkt och tråkigt.
Jag tycker det är skönt med gott om tid på morgonen. Jag skulle kunna fixa alla morgonbestyr samt gå från punkt a till punkt b på cirka 50 minuter, men väljer hellre att ta allt med ro. - Hinna mysa och prata lite med sonen och ge tid för sonen att ev. vill stanna och leka på vägen till förskolan.
Sonen vaknar av sig själv mellan 07:00-07:30, då är det skönt för mig att vara klar med mitt och bara fokusera på sonens morgonbestyr utan en massa stress. För hur kul är det för sonen att sitta själv vid frukostbordet medan jag fixar iordning mig!? Nä, jag ser hellre att ta till vara på tiden. Jag har mer än gärna väckarklockan på 06:30, om det resulterar i mindre stress och mer mystid. :)
Men alla är olika och alla gör så som det passar sig bäst.
880215 skrev 2014-12-10 21:13:51 följande:
Klockan på 06:30.
Dusch, kläder, smink, tandborstning till ungefär klockan 07:00.
Sonen vaknar av sig själv mellan typ 07:00-07:30.
Frukost till sonen, kaffe till mig. Klara efter max en halvtimma.
Upp och borsta tänderna på sonen, samt klä honom. Det tar väl typ tjugo minuter (då räknar jag in alla "jag ska bara...").
Ibland hinns det med lite lek innan det är dags att klä på oss ytterkläderna och gå till förskolan. Det tar kanske tio minuter- en kvart att gå till förskolan, men då går jag ganska snabbt.
Förskolan börjar klockan 09:00.
Sonen har nyss fyllt fyra år.