Fick idag en tid tidigare än januari! En avbokad tid blev min. Jippi, kände jag! Men, kände mig bara besviken och frustrerad innan. Valt att gå privat då jag inte har världens bästa förtroende för vc. Nu sjönk även mitt förtroende för detta privata ställe.
Jag ville ta tester på svamp och bakterier och skicka på odling.Kanske kan förstå iofs att det idag inte gick då jag blöder, men hade jag inte blött hade hon ändå inte gjort det, då hon sa:
"Bakterier är något vi alltid har i oss, så det ger som inget att göra en odling"
När det gäller bakteriell vaginos så vet jag att en del av de bakteirerna finns naturligt i kroppen MEN en del av dem inte gör det. Vilket därför borde kunna ses genom odling om man gör en?
Och varför är vi så efter i saker som bakteriell vaginos i Sverige? Jag har varit i Grekland några månader och behandlat mig där och fått fantastisk hjälp med mina bakterieproblem. Vi har skickat på odling och jag har efter dessa svar fått behandling för just de bakterierna jag hade. Gynekologen där rådde mig att kolla upp 2-3 genom odling med några månaders mellanrum i Sverige för att se att allt var bra då bakteriell vaginos lätt kommer tillbaka. Men gynekologen idag sa:
"Det är inget vi gör i Sverige i alla fall".
Vad gällde mitt nuvarande problem med blödningarna så ville hon inte ta cellprov då maj "ju var så nyligt då du gjorde det". Är det verkligen det? Kan inget dramatiskt ha hänt i min kropp på dessa 7 mån som orsakar dessa blödningar?
Det enda hon faktiskt gjorde var ultraljud. Och det såg bra ut.
Hennes korta svar på mitt problem var:
"Det är antagligen en äggstock som hakat upp sig".
Är det verkligen så simpelt? Blött i snart 3v ju. Är orolig. Måste jag till Grekland för att få bra vård? Jag betalar för min vård och vill ta hand om min kropp men kan inte. Frustrerande...