jag känner inte igen bonustösen på 13
Jag har varit tillsammans med min sambo sedan hans dotter var 9 och hon fyller 13 i februari. Eftersom han jobbar borta har stora delar av ansvaret legat på mig. Hon har bott här varannan vecka oavsett om han varit hemma eller inte. Det har fungerat bra och vi har haft en bra relation.
Nu i sexan började hon på en ny skola och har under hösten försvunnit mer och mer från oss. Hon är borta mycket och har börjat slarva med skolan. Rejält. Misstänker att det blir en del F. Jag har tjatat om att det är viktigt med skolan och att läxorna går först men hon är helt ointresserad. Jag hjälper henne mer än gärna. Hos mamman är det nog friare. Mer ensam och utan koll.
Nuförtiden är hon mest sur och otrevlig. Ibland säger jag ifrån, ibland skiter jag i det. Hon är alltid orättvist behandlad och jag är alltid snål. Hon är besk mot mina barn som är yngre också.
Nu sist åkte hon härifrån irriterad och jag har ingen aning om varför. Jag har försökt skriva sms o ringa, men hon vill inte ich svarar bara kort. Jag känner mig så skyldig och ledsen. Vad gör man? Jag vet ju inte vaf hon säger till sin mamma och pappa heller, så det känns så jobbigt och jag mår jättedåligt över att vår relation är så förändrad.