Börja med ersättning - frågor!
Hej!
Min bebis är 4 månader. Jag har helammat sedan födseln (mannen har dock gett flaska med ersättning när jag inte varit hemma, att pumpa ur mjölk har inte funkat).
Nu vill jag gå över helt till ersättning då amningen helt enkelt inte funkar längre efter att jag för en vecka sedan drabbades av magsjuka. Mjölken tycks ha sinat och hur mycket jag än försökt amma så blir bebisen arg och skriker - hen suger en kort stund, släpper och skriker och är inte nöjd. Jag blir stressad och mår dåligt och det funkar inte. Har iom detta börjat lägga till ersättning varpå bebis blivit nöjd.
Nu har jag två frågor;
- Hur funkar det att ge flaska på natten, hur ofta får ni mata och somnar bebisen igen? Min bebis har tidigare velat nattamma 2-3 ggr mellan 23-08, somnar då vid liggamning och flyttas utan problem över till egen säng.
- När man blandar egen ersättning, hur gör man då? För man måste väl koka upp vatten som sen får svalna till ättemperatur - spolar ni flaskan i kallt vatten då? Känns som att det kan ta lååång tid om det ska stå och svalna? Har bara gett färdigblandad ersättning tidigare sådär av min undran..
Tacksam för hjälp :)