• DreamerM

6 månaders som kväljs av smakportionerna

Mitt första barn är 6 månader nu och vi har börjat med smakportioner för ca 1 månad sen. Vi har alltså inte tagit bort något mål mat, så han äter ersättning precis som tidigare.
    Han äter päronpuré med stor aptit så det verkar det som han tycker om, men när vi kommer till varm mat så kväljs han nästan alltid.
    Har provat flera olika sorter, svårt att veta tycker jag om det är smaken eller konsistensen han reagerar på. Gröt gick inte alls, fast jag hade mer vatten så den blev tunnare, den kräktes han nästan av.
    Är det vanligt att barnen gör så här? Har inte tagit upp det med bvc än men tänkte göra det om det fortsätter så här.
    Har ju ingen erfarenhet sen tidigare tyvärr. Försöker ge några skedar även om han kväljs med det är svårt att se sitt barn kväljas tycker jag. 
    Någon som har nåt tips kanske?

• Svar på tråden 6 månaders som kväljs av smakportionerna
  • Flickan och kråkan

Ja, i den åldern är det vanligt. Ta det lugnt. Han är så liten . Låt honom äta själv . Om det är något du mosat så låt honom ta med händerna och slicka på fingrarna.   Kväljs han så är han inte riktigt redo ännu. Ingen brådska .

• fluu

Inget konstigt. Ni kan ju prova att ge mat i olika temperaturer och se vad han föredrar. Annars ger dig sig nog så småningom.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden 6 månaders som kväljs av smakportionerna