Ni med tonåringar...
Ni som har tonåringar, vad får dom i månadspeng alternativt veckopeng och/eller därutöver?
Ni som har tonåringar, vad får dom i månadspeng alternativt veckopeng och/eller därutöver?
Har precis passerat tonåren själv men kan ju svara ändå. Jag fick 100 kr i månadspeng när jag var 12 men de va typ i 2 månader sen fick jag inget alls. Jag fick de jag ville ha ändå oftast och har aldrig varit den som älskat shopping, därför störde det inte mig att inte få några pengar. Ville jag ha något, bad jag om pengar. När jag fick studiebidrag så fick jag till en början hälften, men sen hela. Men när man kom upp i åldern så ville man ju ha mer och var därmed skönt att ha lite pengar (även om jag inte var jättedyr i drift ändå :)
Fick inte ett öre, däremot så förväntades jag betala för mig själv om jag ville göra något... (Nej, det gick inte ihop)
15 årig tjej får 400kr
13 årig kille 250kr
Dottern som nu är 19 år och har flyttat hemifrån har haft sitt studiebidrag/BB sen hon var typ 14 eller nåt. För det skulle hon köpa sina kläder själv o nöjen o så.
Sonen som nu är 22 hade betydligt mycket mindre men då köpte vi kläderna.
Dottern som är 11 nu får vi se hur vi kommer att göra med. I nuläget har hon inga pengar alls utan får om hon ber om det.
Min dotter som snart fyller 15 har precis börjat få hela barnbidraget
Jag fick 300 spänn av mamma, pappa stack till mig pengar vid behov. På gymnasiet hade jag studiebidraget.