• Anonym (Irriterad)

Angående föräldra dagar

Om man har gemensam vårdnad om barnet som är 3 mån, och man separerar, då mina föräldradagar är slut måste inte då pappan ge mig sina? Han vägrar nämligen vara hemma med barnet utan han vill att jag skall det, men hur ska jag ha råd att vara hemma utan inkomst? Då han ska ha sina föräldra dagar till o va ledig utan barnet tydligen...

• Svar på tråden Angående föräldra dagar
  • Anonym (Irriterad)

Så han måste altså inte ge sina dagar till mig? Vem ska då ta hand om barnet tills det är så gammalt att den får börja dagis? Jag kan inte vara hemma utan inkomst

• Långbenopluto
    Anonym (Irriterad) skrev 2014-12-05 21:46:19 följande:

Så han måste altså inte ge sina dagar till mig? Vem ska då ta hand om barnet tills det är så gammalt att den får börja dagis? Jag kan inte vara hemma utan inkomst

Pappan får ta barnet på dagarna när du arbetar såklart.
  • Anonym (-)
    Tines skrev 2014-12-05 21:48:48 följande:
    Jag var i den situationen. Pappan ville spara dagarna. Barnet var för liten för förskola.
    Domstolen ansåg dock att det inte var för barnets bästa att plötsligt byta hem, när barnet var så litet.
    De hade olika förslag, men som inte fungerade pga pappans nya, så det slutade med att pappan skrev över dagarna till mig.
    Vi passade även på att skriva på för ensam vårdnad för mig, så att jag fick loss hans 60 dagar också.
    När föräldraledigheten var slut så skrev vi på för gemensam vårdnad igen.
  • Anonym (Irriterad)
    Tines skrev 2014-12-05 21:48:48 följande:

Det är just de som är grejen, han vill inte va hemma med barnet,
Svar på tråden Angående föräldra dagar