• Dandelion90

Köpa ny barnvagn

Köpte Emmaljungas Viking i somras till första barnet. Nu när snön kommit så märks det tydligt att den inte alls har nån dämpning/fjädring och bebben vaknar av alla gupp. Bor uppe i norrbotten så det är ganska mycket snö ibland när det inte alltid plogas så fort.

Så nu undrar jag vad för vagn jag borde satsa på istället? Bor en trappa upp utan hiss dessutom. Är inte så insatt i barnvagnar och trodde att jag hittat en supervagn när den var så smidig osv. :(
    Och vad kan man få för en Emmaljunga Viking med både ligg och sittdel, samt fotsack?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Köpa ny barnvagn
  • viseversa

Kronan duo UTAN svängbara framhjul. Lite kul att du köper en vagn med små svängbara framhjul när du vet hur mycket snö ni brukar få. Små framhjul är värdelösa i snö.

• Dandelion90

Tines: Ja, det får du väl tycka. :)

viseversa: Tack för tipset, ska kolla upp den.
    Det var ju inte hjulen det var fel på, har bytt till vinterhjul. Det dumma var ju att jag inte tänkte på dämpningen, som jag skrev.

• 880215

När min son föddes så bodde jag och sonens pappa i en liten stuga mitt ute i skogen. Prio ett gällande vagnen, var just BRA STÖTDÄMPARE.
    Teutonia Prestige (luftdäck), med stötdämpare i kloss (som på en moppe) vann överlägset.
    Så det är mitt tips!

Svar på tråden Köpa ny barnvagn