• Anonym (Ledsen)

Vad menar han?

Jag har varit med en kille i 1år och e verkligen kär i honom. Vill leva mitt liv tsm med honom skaffa familj allt de där.

Vi bor i olika städer men umgås vid varje tillfälle vi kan. I vissa perioder e han hos mig i veckor. För ca 6 månader SEn började jag ta upp om att flytta ihop.. Och han ville vänta tills han har gått klart en utbildning som nu e klar..

Har varit på honom om detta mkt. O alltid fått svaret att snart,snart bor vi ihop, inom snar framtid osv osv. Har haft så mkt hopp o blivit besviken månad efter månad..

Så igår tog det stopp. Jag sa allt jag kände o hur besviken jag blir på att vänta o vänta. Jag plågas verkligen. Känner att vi inte går framåt utan att vi har fastnat här. Som svar får jag att han e helt säker på vad han vill med mig o älskar mig osv att det inte handlar om mig utan om honom att han känner ett stopp inom sig.. O kan inte förklara hur eller vad de e..

Jag blev så klart jätteledsen. Och idag säger han att han tycker att de fattas känslor och att jag ofta e sur när ja kmr hem från jobbet men att han älskar mig mest av allt ändå?

Och att göra mig gravid e han inte, de e nått han vill? Äter inga preventiv medel o de e han fullt medveten om. Ett barn vill han ha,men tvekar på att flytta in med mig?

Känner mig helt förvirrad ledsen o hopplös. Han ger mig ju dubbla budskap vad ska jag tro?

• Svar på tråden Vad menar han?
  • Anonym (!!!)

Då borde du se till att skydda dig! Det är ganska oansvarigt att bli gravid med en man som inte känner tillräckligt starkt för dig och inte ens vill bo ihop med dig.

Han tar inget ansvar och tycker att det är bekvämt att knulla utan skydd. Blir du gravid så kan han bara sticka och betala minimum varje månad. Du däremot blir ensamstående och får förklara varför pappa inte är närvarande eller i bästa fall så får du lämna barnet till pappa och styvmamma varannan vecka.

Ert förhållande är inte ens i närheten av att vara redo för barn! Skydda dig!

• Anonym (Ledsen)

Ja jag får göra det.. Tkr bara att han ger mig dubbla budskap.. Vet inte vad jag ska tro längre.. E de bättre att avsluta allt innan jag går under av alla besvikelser

• Anonym (b)

om han har ett "stopp" inom sig så betyder det att han inte är helt redo. Han kanske vill, eller tänker sig det i framtiden men kommer det där "stoppet" så är de helt enkelt inte dags (för honom) jag förstår precis vad han menar med ett stopp

du får ta ställning till om du kan tänka dig att fortsätta leva som ni gör nu ett tag till, tills han blir redo, eller om du inte kan det. Ett år är inte så lång tid heller.

• Anonym (Ledsen)

Det kan vara så men känner att han lurar mig o ger mig falska förhoppningar gång på gång.. Känner inga garantier med honom när han gör så här och det gör ont i mig att jag nu vet att han inte vill bo med mig.. Var lyckligare av att leva på höra lögner

Svar på tråden Vad menar han?